Til DanielS og alle andre må jeg opfordre til at undersøge grundigt, hvad der er i vejen, INDEN man farer ud og køber stumper og skifter disse.
Nu er der jo ikke noget voldsomt meget spildt i at sætte nye hjullejer i sin bil, men ærgerligt at man ikke er blevet problemet kvit.
Få nu en til at rokke med hjulet, medens du selv, med en lygte, ser efter, hvor sløret ligger. Er du i tvivl, så sæt en finder på samlinger og føl efter om der er forskellig fornemmelser i de sammenføjede dele.
Selv om jeg har makket med biler og maskiner i 50 år, vil jeg ikke kunne afgøre, hvad fejlen er, før jeg har været inde under og se med egne øjne. Alt andet vil være gætterier.
Det kan godt være, at du er nødt til at understøtte hjulophænget for at få de samme påvirkninger som når hjulet bærer vægten. HUSK OGSÅ SIKKERHEDSUNDERSTØTTELSE.
Når man løfter hjulet, kan man komme ud for at fjederen strækker sløret så meget, at man ikke længere kan føle dette. Man ser hvordan i synshallen, når de undersøger hjulophæng.
Hvis jeg husker ret, så er en Mazda bygget lidt på samme måde som Honda med bagtøjsopsætning?? Hvis ja, er der en masse link, ophængskugler osv der kan sløre, og alt slør omsættes til elendig opførsel under kørsel.