hvordan tager jeg dækkene af fæglen?

Hvordan tager jeg nemmest dækkende af en stålfælg når jeg ikke har specialværktøj liggende? Hverken dæk eller fælg skal bruges til noget bil-halløj og behøver ikke at være intakt bagefter. Det skal bare skillles fra hindanden.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Giv hellere en skilling på et værksted og få dem til at vride det af. Det tager mindre end 5 minutter.

Med venlig hilsen
ktm

 

hvis de bare skal skrottes bagefter , kan du bare skære det over på tværs med en nedstryger og en god hobbykniv
bare pas godt på med kniven , den smutter nemt ved den slags arbejde , og så bliver det dig selv du skære i
og brug IKKE den type kniv med knækaf-blade , det skal være en stabil kniv
få en mekaniker lige til og rykke det af. tager ingen tid.
et fæk er faktis ikke så nemt og få af uden en maskine. og begynde og save i dækket bliver du hurtig træt af. da ´det ikke er til og komme igemmen pga jern kassen speciel helt inde ved fælgen er det næsten umuligt. er dækket blødt kan du måske være heldig og få det af med 2 store dæk jern. men det bliver ikke nemt

 do it youselv

Det er nu ikke det store problem, men det er da rigtig, uden værkstøj går den ikke. Men du skal trykke dækket ind mod midten i den ene ende og tage det ud over kanten i den anden ende.. du skal bruge 2 store dækjern eller 2 koben.. Har du ingen af delene tror jeg godt du kan opgive.
Mvh Jan
Annonce

hvis man skal få has med dæk og fælge og hvist den skal skrottes bagefter

så brug en brændekløver af den kraftiger udgave.?

Du kan få dækkene til at slippe deres greb på fælgkanten ved at gøre følgende:

Skru ventilkeglen ud. Læg hjulet ned og kør hen over dækket med en bil eller andet tungt køretøj (uden at ramme fælgen...). Så vrider du dækket fri og kan tage det af med et (stort) dækjern.

MVH Leo

MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis