Dampspærre mellem gipsplader

Hvordan er det nu: må man sætte sin dampspærre op på det første lag gips og derefter skrue andet lag på?
Hvordan er det nu: må man sætte sin dampspærre op... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Indlysende og et forsøg værd. Kan du anbefale et mærke/type?
jamen hold da helt op Twist - det var da en længere smørre!

Forstår bare ikke hvorfor du bliver så sur over at man kan være uenig i dine betragtninger. Heldigvis er der jo flere måder at gøre tingene på

Og så lige slutteligt - et tæt tag er altså ikke det samme som et tag der ikke er ventileret. Det er jo en helt grotesk konklusion på det jeg skrev. Og bare lige for at gøre tingene helt klare - så er det altså ikke selve isoleringen man udlufter - men loftrummet for at få eventuel fugt væk. Man sætter jo netop vindplader op ved tagfoden for at hindre at luft kommer under isolering - den skal ovenover.

Men god weekend til dig - håber humøret og forståelsen for andre synspunkter bliver bedre i takt med at du får slappet af
Jeg har selv brugt nogetfra tæppeland der normalt bruges til tæpper da jeg skulle have sat en spærre op på et metalskelet i min udestue. Det holdt ganske fint på såvel metal som plastik. Jeg husker ikke navnet, men jeg tvivler på at der findes så mange dobeltklæbende tape. Den eneste grund til at jeg valgte det pågældende tape var fordi det passede i bredden og sad nogenlunde fast på metallet (hvad den dobbeltklæbende malertape fra flügger ikke gjorde). Et dumt eksempel på at nød lærer nøgen kvinde at spinde.

@boso: Ja, det er muligt at jeg overreagerede en kende. Jeg forsøger blot at redegøre for mine betragtninger istedet for bare at komme med en ubegrundet kommentar hvad der ellers ofte er tilfældet her på forum, hvilket kan lede til nogle rigtigt dumme fejltagelser, jeg har selv lavet en god del af disse i mit liv, og mener at jeg har lært en del af dem.
Mht ventilation, så har du ganske ret i det omfang der er tale om et skråtag, men så kommer vi igen hen på den der med at antage noget om "installationen" som man ikke er vidende om. Jeg vil dog mene at i netop mikkels tilfælde så har du nok ret da han uddyber at han har skråvægge, hvilket man trods alt meget sjældent ser i forbindelse med eks. tagpapløsninger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også