Overvågnings-instrumenter

Er der nogle der kender et godt, og billigt sted hvor der kan købe overvågnings instrumener til maskinen??

Her tænker jeg omdr-tæller, temperatur, olietryk osv...

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kvalitet koster kassen !
Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang.
Skrevet af Håndværkeren den 21-08-2008 08:17
Kvalitet koster kassen !
Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang.

Ja det er rigtigt... Men jeg syntes at de maritime forretninger, tager voldsomt meget for det... Og deres udvalg er meget begrænset.

Men selvfølgelig skal kvaliteten være i top, men man skal jo heller ikke betale overpris ;-)
Jeg ville ikke turde købe instumenter der er beregnet til biler til min båd, der er stor forskel på luftfutigheden på land og på vandet. Desuden indeholder havfugt lidt salt som omgående trænger ind de forkerte steder på bil instrumenter.
Skal det være en udstyrsforretning til både så er der ofte gode tilbud på de to her
http://www.hellers.dk/
http://www.holbaek-baadcenter.dk/#

Endelig er der den her, men jeg syntes ikke deres sortiment er så stort.
http://www.netbaad.com/ Men jeg har handlet der flere gange og de er også okay.

Vedr. Biltema.dk så er deres vare normalt i orden og god kvalitet. Deres finish er ikke altid i top, f.eks. er ledningen på en loddestation fra biltema noget mere stiv end på en der koster 4 gange så meget, men temperaturstyringen er meget præcis som på de dyre.

 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Nu har jeg kørt lidt racerbil og lidt... men der sidder instrumenterne selvfølgelig os i et noget andet klima... Men Biltema's er ok... følerne der følger med er bare ikke så gode... men Autogauge ure er en ret god kvalitet... har aldrig haft problemer med nogle af dem... Og så fås de i diverse farver effekter og så videre...

Thansen forhandler lidt af det men ikke meget...

Her er deres hjemmeside:

http://www.autogauge.com.tw/
set biludstyr i en båd, græd, og forstå hvorfor alt til en båd koster

der er en grund til at bådudstyr koster mere end biludstyr, nemlig saltvand i form af tæring, har selv kørt "stockcar" vi kunne lade bilerne stå ude, uden overdækning flere mdr., men  biludstyr i en båd, duer IKKE, pga. saltvand i forskellige former, så derfor, at prisen så er urealistisk, er et spørgsmål om forhandler.

Med jule hilsen
Torben

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Skrevet af Gertsen den 19-12-2008 22:16
set biludstyr i en båd, græd, og forstå hvorfor alt til en båd koster

der er en grund til at bådudstyr koster mere end biludstyr, nemlig saltvand i form af tæring, har selv kørt "stockcar" vi kunne lade bilerne stå ude, uden overdækning flere mdr., men  biludstyr i en båd, duer IKKE, pga. saltvand i forskellige former, så derfor, at prisen så er urealistisk, er et spørgsmål om forhandler.

Med jule hilsen
Torben


Du har tydeligvis ikke kigget for de har også bådure derinde...  Mon ikke de kan holde

Der ville heller ik været meget spændende i at sætte en omdrejningstæller til en bil der går til 8-10.000 rpm i en båd med en lille Volvo Penta ;)

Derud over turde jeg nu godt sætte alm bilure i en båd hvor det sad under tag...
Det er da modigt af rustkongen at turde bruge alm. instrumenter i en båd, nu er han da så heller ikke hæmmet af noget som helst kendskab til både m.v.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Mmmm -tja - bum bum!
Bilinstrumenter og bådinstrumenter.......
Da jeg for nu 25 år siden satte VDO-instrumenter (log, lod, kompas) i min båd, bemærkede jeg med tilfredshed, at instrumenterne var konstrueret og fastgjort præcis som i mine daværende biler, NSU Prinz som også havde VDO-instrumenter (Spedometer, ur, tankvisning).
Og jeg var en smule bekymret, fordi instrumenternes elektronik var helt åbent bagtil, altså at instrumenthusene ikke er lukkede med nogen form for tætning.
Og de blev monteret "udendørs" i båden, dvs. i en instrumentgarage over nedgangen som også er åben og ventileret, men der kan selvfølgelig ikke komme vandsprøjt på bagsiderne af instrumenterne.
Så lidt bekymret var jeg vel.
Men nu har de altså holdt fejlfrit i 25 år og virker upåklageligt endnu.
Så det går altså ikke ukritisk at slutte at fordi det er til en bil så dur det ikke.

I øvrigt er Biltemas bådinstrumenter forbløffende lig med Wema - men til en helt anden pris. De ser faktisk ud til at være Wema, men bare med et Biltema-logo!

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis