Overvågnings-instrumenter

Er der nogle der kender et godt, og billigt sted hvor der kan købe overvågnings instrumener til maskinen??

Her tænker jeg omdr-tæller, temperatur, olietryk osv...

Er der nogle der kender et godt, og billigt sted... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil nok kunne få oplyst om materialevalget er det samme, specielt da man for år tilbage lavede ting til at kunne holde, mens dagens produktion i enorme mængder, nok er tilpasset efter lavest mulige produktionsomkostninger, samt en begrænset levetid. Så efter mine erfaringer ligner det, men det er jo ikke nok. Og ret indlysende er der jo ingen grund til at lave bilinstrumenter i samme materialekvalitet, som bådinstrumenter, hvorfor de heller ikke gør det. ret få penge X det enorme antal instrumenter laves i, bli'r til mange penge. Og laver man det ikke billigt nok, ja så er der nok en anden kineser, som vil. Desværre ser man også at ting købt til skivet, faktisk er uegnet til maritimt brug. Alu som omdanner sig til hvidt pulver, plastbøs som vokser ved væskeoptagelse, så aksler går tungt og elmotorer brænder af. Mange eksempler at se.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs den 20-12-2008 01:17
Du vil nok kunne få oplyst om materialevalget er det samme, specielt da man for år tilbage lavede ting til at kunne holde, mens dagens produktion i enorme mængder, nok er tilpasset efter lavest mulige produktionsomkostninger, samt en begrænset levetid. Så efter mine erfaringer ligner det, men det er jo ikke nok. Og ret indlysende er der jo ingen grund til at lave bilinstrumenter i samme materialekvalitet, som bådinstrumenter, hvorfor de heller ikke gør det. ret få penge X det enorme antal instrumenter laves i, bli'r til mange penge. Og laver man det ikke billigt nok, ja så er der nok en anden kineser, som vil. Desværre ser man også at ting købt til skivet, faktisk er uegnet til maritimt brug. Alu som omdanner sig til hvidt pulver, plastbøs som vokser ved væskeoptagelse, så aksler går tungt og elmotorer brænder af. Mange eksempler at se.

Desværre er jeg ikke enig... Bil og båd instrumenterne er som hhmcsv skriver opbygget fuldstændigt ens... Jeg tror forskellen ligger i designet... Nu er rallybilen blevet spulet med både højtryksrenser og damprenser både inden i og uden på i flere gange om året de 4½ år jeg har haft den... og der bliver ikke skånet noget!

I øvrigt skulle der bestemt ikke komme vand til instrumenternes bagside.. så er der intet der holder.... heller ikke de originalt monterede i din båd.... eller for den sags skyld alle mulige andre tilslutninger...

Folk kan jo også have en bærbar stående i deres båd til diverse navigation... Den er jo heller ikke ligefrem bygget til det

Men dermed sagt at du har ret i at jeg intet ved om både... men jeg ved rigtig rigtig meget om mekanik, elektronik og diverse teorier omkring dette
Vedr. Biltema. De har en maritim afdeling med bådudstyr - ikke biludstyr til båden. Af alle disse tvivlsomme kædebutikker med kina-krap, så er netop Biltema faktisk OK. Deres udvalg i bådudstyr er ikke stort, men ofte ca. 1/2 pris af bådbutikkerne. Jeg har købt flere ting der, som er i 100% samme gode kvalitet som i bådudstyrsforretningerne. Hemligheden er, at de kun indkøber det der er volume i rent salgsmæssigt, og det gør deres indkøbspris meget lav, og udgifter til lagerføring lille.

Men de har kun det de har, så man må til specialforretningerne for at købe resten. Lidt lige som at handle i Netto.
Kig på e-bay

Faria laver en prisgunstig serie af marineinstrumenter kvaliteten er god og de er OEM leverandør til mange bådfabrikater

Søg på faria så vil du få mange muligheder

Danmarks nye bådforum

www.fenderen.dk

Marineworld har en instumentserie i den billige ende af mærket SENSOTEK.

Jeg mener at det er WEMA det producere SENSOTEK, instrumenterne er ens, men billigere end WEMA.

<p>"Når faste aksler er godt nok for Mærsk, er det også godt nok for mig !"</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis