fræseskabeloner

Jeg står og skal finde en fræseskabelon til svalehalesamlinger. Er der nogen, som ved, hvor jeg får den billigst?

<p><em><strong>Med venlig hilsen Lommesnedkeren</strong></em></p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wollfkraft lavede på et tidspunkt sådan et tapstyr, men det er jo ikke en skabelon der laver svale samlinger men jernet i fræseren.

V.h. Håndværkeren
Ved ikke lige hvad der skete midt i mit svar, men essentielle kan da læses - smiler.

<p><em><strong>Med venlig hilsen Lommesnedkeren</strong></em></p>
Du har nok det samme problem som jeg, mine skrevne link fungere heller ikke her mere. Har skrevet til admin. for at få en løsning på det.
Hej
Kan godt anbefale wolfcrafts sinkefræser skabelon, kan ikke huske prisen men mener det var omkring 400.- i Bauhaus.

http://www.wolfcraft.de/jcatalog_generated/da/products/product_groups/1418_product.html

link til den du bliver nødt til at  copy / paste da det her link halløj ikke virker.

Mvh
Steen
Annonce
Jeg siger mange tak for hjæpen

<p><em><strong>Med venlig hilsen Lommesnedkeren</strong></em></p>
Så fik jeg også set den side, du referede til. SWIING!!!!!!! Topprofessionelle samlinger på ingen tid. genialt. Tror også, det var lige præcis sådan en "håndværkeren" havde i tankerne

<p><em><strong>Med venlig hilsen Lommesnedkeren</strong></em></p>

Wolfcraft lavede i sin tid en skabelon til sinke-  og fingersamlinger, men fræsejernene skulle købes separat. 

De laver ikke længere skabelonen, og fræsejernene er åbenbart også gået ud af produktion, det er noget en skam, for det var ret genialt, idet man - hvis træet ikke var alt for tykt - kunne fræse begge brædder i samme arbejdsgang, idet det ene var forskudt et halvt modul, så de passede sammen.

Der var to sæt styreriller, den ene side til fingersamlinger, den anden side til sinker. Længden var ca 30cm.

Med i sættet var en “bund” med styr, der  passede i skabelonens spor, og der var en centreringspind, der skulle spændes i fræserens tang for at centrere føringsbøsningen. Efter centreringen monteredes bunden fast på bunden af fræseren, man var nu klar til arbejdet.

Jeg var så heldig at få et sæt incl. fræsejern. Beklageligvis er det gået ud af produktion og ligeså de originale fræsejern. Ærgerligt, for det er et godt sæt hvormed man kan lave professionelt arbejde.

Der er lignende skabeloner fra f.ex. Festool, men der skal man købe noget kompliceret opspændingss udstyr, men det er efter min mening uhørt kompliceret at anvende og langtfra så smart som Wolfcraft.



Støvsugerslange


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis