ADSL - 1. stik problemer

Hej Folkens

Jeg har "fået" ADSL gennem fullrate, og har dertil fået tilsendt en zyxel skillefilter (går jeg ud fra), som skal sættes i "det første telefonstik".

Jeg har 2 telefonstik, og jeg har prøvet begge to, mange gange nu. Der er ikke noget tidligere skillefilter installeret heller.

Eftersom det ikke virker har jeg fulgt ledningerne og fundet ud af at der ikke er noget "første stik" - i hvert fald ikke i teorien. Da begge telefonstik er forbundet, på "lige fod", med ledningen som fører ud.

1: Er det helt rigtigt?

nåh men så har jeg taget det ene telefonstik af, så der nu burde være et "første - og eneste - telefonstik" ... men hr. zyxel kan stadig ikke finde noget som helst.

Som sagt har jeg fulgt ledningerne rundt, og der er ikke boret igennem dem, eller noget som helst. Damen som havde lejligheden tidligere, havde telefon, som virkede fint.

2: hvad i alverden kan der være galt?

Håber I eksperter kan give nogle råd.

på forhånd mange tak

/Andreas N G

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er jo lidt OT, men det går :-)

Først og fremmest vær sikker på at kabler og router er samlet korrekt og der er strøm på routeren. Kommer der lys i nogle af lamperne, når du har samlet det hele? Hvis der er lys i den der hedder DSL eller WAN er der forbindelse.

Start med at tjek om Fullrate (TDC) har ikke oprettet forbindelsen ordenligt, ved at ringe til dem og fortælle om problemet. De kan teste for at se om der er forbindelse.

Hvis forbindelsen er oprettet, så er der en mulighed at du skal have et nyt telefonstik - det ville undre mig - men snak med fullrate om det.

/Thomas
sorry mht OT, jeg søgte bare på google og fandt noget om internet/telefoner i netop dette subforum, så jeg troede det var ok.

Anyways. Der er fint lys i power, og sætter jeg ethernet kablet til, lyser den lampe også.

Jeg har snakket med tdc, de er ligeglade, og jeg har snakket med fullrate, men jeg må lige prøve igen i morgen. De må teste forbindelsen, hvis de kan det.

/andreas

ja, det er jo købt ved fullrate, så det er dem som skal hjælpe dig og ikke TDC :)

med mindre jeg tager meget fejl, er der også en telefonindgang i skillefiltret. Kan du få klartone nogen steder?

Men grundlæggende skal enhver supporter hos din udbyder kunne guide dig igennem og finde ud af om der er gået noget galt i din kabling eller "opsætning" hos udbyder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis