Opel Zafira 2,0 DTi mister trækkraft - hvorfor?

Håber een af Jer bilkyndige har et bud på hvorfor min Zafira er begyndt at miste trækkraften når den er blevet varm. Symptomerne er at omdrejningstælleren pludselig går i nul, 2 advarselslamper lyser og bilen kan max. køre 110 ud af lige vej. Når den er blevet kold igen kører den ca. 20 km. og scenariet gentager sig. Mekanikeren mente at det kunne være motorstyringstemperatursensoren og den blev skiftet hvilket løste problemet i ca. 3-4 dage hvorefter problemet er kommet igen!

Krydser fingre for svar

Pft.


JAE
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Du skal køre ind til et værksted som har testudstyr til at læse fejl ud på din bil - en DTI diselbil kræver viden om fejl og motor den kan ikke repareres ved gætterier - det kan godt blive meget dyrt at  experimentere så ind til nogen med det rigtige testudstyr og en dygtig mekk.

Hilsen "autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"

hej

vi prøver lige lyser din fejl lampe når fænomenet optræder så kan bilen godt fejl udlæses manuelt

fejl koderne kommer i 4 tals koder  en grubbe består af  10 blink er lig 0   1 blink er lig  1

det vil sige 1 blink pause ca 1 sekundt 1 blink pause 1 sekundt 1 blink pause ca 1 sekundt 1 blink  er lig med   kode 1111 

man kommer til dianose stikket ved at tage pladen af der sider under håndbremsen i konsoldet  der sider obd stikket nede

ved at forbinde ben nr 6  med stel slå tændingen til tæl blinkene på fejflampen
på instrumentet

så kan du skrive tallene her   så skal jeg nok omsætte dem

eksmek

 

 

Hej fandt i ud af hvad der var galt ,igår startede min med nøjagtigt det samme ,jeg har fundet ud af at det er den elektriske kølestyring det er galt med ,blæseren starter ikke så derfor går bilen i nødkørsel.Hvor lå fejlen .Kurt Berg
Hvor sidder sensoren henne ? Kurt
Min mening er at det er turboreguleringstryksensor som er fejlagtig. Når den mister kraft du skal prøve stope motor og starte den igen og tjek om kræften er tilbage.
Jeg kan godt aflæse fejl på din bil med bosch tester,men er næsten 100% sikker at fejlen ligger der.

På nyere biller du skal ikke prøve den gamle måde fejlaflesning med kort slutning af ben 6, og du kan heller ikke aflæse værdier.

www.husegracaninauto.com

Annonce
Har glemt at sige det kan være revnet vacum slange som er forbundet til turbotrykventilerne og får forkert signal.

www.husegracaninauto.com

Fordi han mistede trækkraft var jo motoren der gik på nødkørsel men l det er ikke noget med turbotryk men kølingen ,min bliver varm og blæseren vil ikke køre der bliver lys i servicelampem og den lille køler samt omdrejningstælleren går på 0,motoren begynder at grynte som en gris rouse .Kurt
Så har jeg fået udlæst fejlkoden i min zafira P0725 det skulle være en omdrejningsgiver der ikke giver signal.Kurt
Hej Ved godt denne tråd er meget gammel.
Men har lige haft helt det samme problem på min Opel Zafira 2002

Bilen kører fint ca 6-8 min. så slår den i LIMP MODE ,
Omdrejningsmåleren går i Nul , turbo tryk mistes , og 2 lamper der lyser..
Heldigvis har jeg en OBD tester og fejl koden. P0725

Løsningen er en ny krumtapaksel føler. Koster mellem 280 til 580 kr.
der findes vist 2 forskellige en med 2 ledninger og en med 3 ledninger
Jeg skulle bruge en med 3 ledninger, og fik den billige til 280 kr.

Efter lidt hjælpe med at få den skiftet af en ven med fingrene ordenligt sat på , så virker alt igen.
Det tog ca. 1-1½ time..

godt Nytår



mvh

Nikolaj

atår og bøvler med en zafira a fra 2001, mister trækkraft, går i  nødprg. obd udlæsning sagde omdrejningsføler samt lufttemp. har skiftet krumtapsføler, luftmassemåler, når den bliver varm går den i nødprg, prøvet med ny ecu, da felj kom af forskællig art, ikke prøvet køler føler endnu, nogle der har stået med samme fejl? før krumtapssensor blev skiftet kunne den nå 2100omd. nu kan den ta 3500 ved normal belastning

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis