Hvilken batteriboremaskine ville i vælge ?

Overvejer godt nok at købe den her Hitachi 18V DS18DL
Er det ikke et godt bud på på en ordentlig maskine ?
Tænkte på er den også med slagfunktion, synes ikke der står noget om det på nettet. ?

for at få noget ordentligt noget. Som holder indtil den går i stykker.

<p>--------------------------------------------------------------------------------------------<br /> <br /> &#160;</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HILTI dyrt men godt og lever længe men som sagt meget dyrt så skal du bare bruge den to gange om året så køb en boss kan du få for rimlige penge og nu osse et godt stykke værktøj...

Mvh. Fam.Brovsting

Et spørgsmål der giver 1000 svar efter hvem du spørger. Jeg selv har lige købt akitas 18V med de nye batterier. De vejer ikke alverden set i forhold til de normale skrueaskiner. Jeg har selvfølgelig købt med slag i. DeWalt er selvfølgelig også en mulighed især grundet grundet stålborehovedet. Har set Dewalten hos Carl Ras til 3100,- Gav selv 2800 fro makitaen.
dewalt aldrig mere......du kan lade den op hvert 15 minut så hellere en makita...

Mvh. Fam.Brovsting

Vælg den, der passer til dit behov, temperament og pengepung....
De nævnte mærker er alle gode maskiner - holder mig selv til Makita, men de er ret beset ikke bedre end andre - passer bare perfekt til mine hænder.
Og til "alm." privat brug vil de dø pga. batterier før du kan nå at slide dem op. Køber du ikke Li-Ion, så husk at lade dine batterier op min. en gang om måneden (har sat mine til en timer, så de hver 14. dag får en gang strøm).

Mvh.

Jan R.
Jeg endte selv på en Bosch efter jeg havde slidt en Makita op.
Den er fin til husbehov.

Skal den bruges hver dag, ville jeg gå efter en Panasonic, deres Akku'er er ergonomisk gode og kan holde til stortset alt det tæsk man kunne ønske sig.
Da min far havde montagevirksomhed, brugte de Makita og DeWalt i starten, men det blev for dyrt da de blev slidt op for hurtigt. De fik nogle Panasonic på prøve som de endte med at købe. De blev aldrig slidt op.
Annonce
Det var egentligt fordi jeg så det her sæt med 2 maskiner fra Hitachi 18V DS18DL og en slagnøgle http://130.227.54.9/tilbud/Vaerktoejsavisen.pdf

<p>--------------------------------------------------------------------------------------------<br /> <br /> &#160;</p>
Har Hitachi på arbejdet, udenmærket maskine , men batt. har ikke den bedste levetid , det ene er slidt op på kun 1 år , men de bliver selvfølgelig også brugt meget.
mit svar: Makita LXT 18 Volt... super lækker maskine.. kan findes på nettet til ca. 2500 kr.... fantastisk stykke værktøj...

Jeg kører pt. med 2 forskellige - alt efter hvilken type opgave der skal udføres.

Den lette: B&D 14.4V med indbygget 1.3ah Li-Ion accu. MEGET let men særdeles stærk maskine ift. størrelsen, og så er den også MEGET kort for "r....", hvilket betyder den kan komme ind næsten overalt.



Den tunge: Dewalt DW988K 18V Nimh 2.6ah. med 3 gear og slag. Fantastisk maskine, som indtil videre aldrig har givet op.



Vi bruger både Dewalt, Makita og Bosch i firmaet, og alle 3 maskiner gør et fortrinligt stykke arbejde. Jeg faldt meget for den vægtfordelig som er i Dewalt'en - den passer mig bedre end eks. Makita'en og Bosch'en. 

En enkelt bemærkning omkring Makitaen må dog være, at min erfaring er kort levetid på gearkasserne. 2 og 3 gear har det med at give op lidt for hurtigt, og det er lidt kedeligt holdt op mod prisen.

God købelyst.

Mvh
KJ 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har lige købt en Makita 18V LXT fra www.prishammeren.dk (har også andre mærker).
Virker som en rigtig god maskine. Jeg gik efter en kvalitets maskine med 3Ah Lithium batteri (jeg gider ikke gå og vedligeholde mine batterier).
Kan varmt anbefales.

/Hans
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis