Læk på fryser

Hej alle

Jeg har et køle/fryse skab, Gorenje, kun 6 måneder gammel. Jeg er desværre kommet til at stikke hul på køleelementet i fryseren under en lidt hårdhændet rengøring...

Jeg hørte herefter en ssshhhh-lyd, ligesom en punkteret cykelslange - jeg gætter på at det er kølegassen der sivede ud... Det var ikke til at stoppe selv med Gaffa. Kompressoren kører nu, men hverken fryser eller køler fungerer.

Mit spørgsmål er derfor, er der nogen måde at fylde gas på skabet igen (med et lappet hul)? Eller er det bare kaput?

Håber nogen kan svare på det. På forhånd tak!

VH
Laust
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den del du har stukket hul på skal fornyes, du kan ikke regne med at en "lap" kan holde og da slet ikke gaffa tape. Så du må afsted der hen hvor du købte skabet. Spørgsmålet er så bare om sådan en reperation bliver dyrere end at købe et nyt skab.

V.h. Håndværkeren
Tak for svaret.

Så må jeg nok bide i det sure, og købe et nyt da det er selve indmaden der skal skiftes...

Det virker bare dumt og miljøuforsvarligt at skifte et helt skab pga. et hul på størrelse med en knappenål!

Hmmm. god dag derude... :)

Laust
Har du en forsikring der dækker?

Mvh Thomas

Har du gjort rent med en vinkelsliber???
Jeg tror ikke min forsikring en SÅ stor dumhed... Der havde været strømafbrydelse efter en ferie, så jeg ville hakke isen løs med en kniv. Det skal man ikke gøre... Dyr dumhed.

Tak for hjælpen - og spydige kommentarer... :)

Laust
Annonce

Har du talt med en kølemontør? Vores industriskabe har mere end en gang fået en loddeklat og efterfyldt vædske. Problemet er normalt at finde lækagen, men der har du  jo en fordel

Bruger normalt en træspartel med rundede hjørner (sådan en fætter man bruger til panden) til at fjerne is fra fryseren - af samme grund...


Mvh.

Jan R.
Min kølemand siger, at en lodning sjældent vil holde særlig lang tid... Men jeg vil da undersøge om det kan betale sig.

Jeg vil aldrig bruge skarpe genstande i en fryser mere. Noget har jeg da lært...

Laust
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis