stød fra tørretumbler

Efter at have tilsluttet vores nye AEG kondens tørretumbler til stikkontakten,
opdager vi at det kriller ubehageligt  i fingerene når man rører side og bagpladen.

Der er ikke jord på stikket som er monteret fra fabrikken.

Hvad er der galt ?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nu nok jord i stikproppen, men den passer ikke til din stikkontakt. Du skal have fat på en dansk stikprop med jord og udskifte den fabrikken leverede.
kommer jo an på om der er trukket jord med ud til kontakterne ellers hjælper nye kontakter ikke.....men prøv at sætte en ledning fast på tørretumbleren ved at skrue en af skruerne på bagbeklædningen lidt ud vikkel derefter en ledning rundt om skruen og skru den i igen den anden ende af ledningen sætter du fast på et af dine varmerør som du er sikker på går i jorden. Kan det ikke findes, kan man selv banke et i jorden husk dog at skrabe maling af røret, hvor ledningen sættes på, da der jo skal være kontakt....gammelt trick men holder....held og lykke

Mvh. Fam.Brovsting

Tak for jeres svar.  Det lyder som om at det er den manglende jordforbindelse
som er synderen.

Jeg er ikke meget for at udskifte stikproppen af hensyn til evt. bortfald af

garanti.  Findes der en slags adapter man kan sætte i, og derved opnå et 3-benet
stikprop ?.

Fambrovsting, jeg håber ikke du vejleder alt for mange med den type rådgivning, din installation må vist være en stor K3.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Prøv da lige og vende stikket 180 grader.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Hej Lige for ikke at forvirre for meget med hensyn til manglende jord,man kan købe en adapter til den stikprop spørg dig for med hensyn til den ledning bag på tumbleren og til et vandrør er slet ikke så dum det er faktisk noget der tidligere var beskrevet i stærkstrømsreglementet som var lovligt dog udført efter visse foreskrifter dette er ikke lovligt mere da man bruger meget plastrør i installationerne men ellers en ok metode da det det drejer sig om er at fjerne den
statiske elektricitet som støjkondensatorerne i maskinen giver,typisk sker det før eller siden når maskinen bliver ældre her er det dog fra ny,det vigtigste for sin
sikkerhed er at der er et virksomt Hfi eller Hpfi relæ.
mvh.Elinstallatøren

Energy

Tak for svar.

En adaptor virker som den nemmeste løsning der ikke kræver indgreb i den originale ledning.

 

@Elinstallatøren, er scoko eller hvad de der mængdeudbredte europæiske stik hedder blevet lovlige at bruge i danmark. De er grimme, men man burde vel egentlig sætte sådanne op ved hårde hvidevarer hvis de er lovlige.

Stakkels LK hvis det sker (er sket).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Prøv at vende stikket så nul og fase byttes om.. Det er et gammelt trick som meget ofte hjælper og jeg har brugt med held flere gange.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også