RSS-feed

I min iver efter at skaffe mere plads på min computer, har jeg åbenbart slettet et program der hedder RSS-feed, eller noget i den retning.

Jeg husker godt at det kom op, men jeg regnede med at det kun var til at få mig ligegyldige nyheder, til ustandseligt at poppe op på skærmen, så væk med det.
 
Men det ser nu ud til at det ødelægger mine muligheder for at følge med i kursudviklingen på aktier i grafer på min internetbørs. Er der nogen, der har et bud på hvad jeg kan gøre for at genoprette situationen?

Jeg har yderligere et problem med et par fora, jeg følger med i.
Jeg sætter hak ved, at systemet skal huske mig og logge automatisk på.
Første gang jeg åbner dette forum, er der ingen problemer, men hvis jeg kort efter igen går ind, opfører forummet sig som om jeg ikke er logget ind, selv om jeg står som logget ind. Jeg får så jævnligt besked på, at jeg ikke er logget på, når jeg vil gå ind i medlemsområdet.
Dette har ikke noget med det første spørgsmål at gøre, idet det har været der meget længere.
Hvis jeg så åbner siden via et link, jeg kan finde ved at google siden, er der i almindelighed ikke problemer.
Jeg tillader cookies og har f.eks. ingen problemer med nærværende forum.
Har talt med webmasteren som melder tilbage, at der ikke er problemer med siden generelt.
Har jeg også kvajet med et eller andet her??

Med venlig hilsen
ktm

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I min iver efter at skaffe mere plads på min computer, har jeg åbenbart slettet et program der hedder RSS-feed, eller noget i den retning.


RSS-feeds er et "begreb" i sig selv, ikke et bestemt program. Man kan via et program læse RSS-feeds fra forskellige hjemmesider. Kort fortalt er et RSS-feed egentlig bare en standardiseret måde at gemme overskrift, brødtekst, dato mv. i xml-format.

RSS er smart, fordi det gør det muligt at samle overskrifter fra en lang række hjemmesider ét sted, så man kan følge med uden at skulle kigge på hver side manuelt. Brug enten et RSS-program eller lav f.eks. din egen startside på www.pageflakes.com. Mere om RSS: http://da.wikipedia.org/wiki/RSS-feed

Her på LDS bruger vi også RSS-feeds! Der findes et feed for hver forum og markeres med et RSS-logo i stil med det jeg vedhæfter her. På forsiden kan man finde logo'en til et RSS-feed over nyeste indlæg på tværs af alle forummer.


Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis