Ratstammen ryger!

Hej

Jeg har nogle gange oplevet at det kom røg op foran instrumentbrætet i min polo 1,3 fra 95. I starten forsvandt det når jeg slog tændingen fra og startede igen. Bilen fungerede upåklageligt. Faktisk var jeg i tvivl om det var mig der "så syner", men den er god nok. Det skal lige siges at en mekaniker også tjekkede bilen uden at kunne konstatere en fejl.
Nu er det så begyndt at ryge en del mere. Røgen kommer ud i venstre side af ratstammen. Jeg har tjekket ledningerne og de er ok. Samtidig er der kommet det at nærlyset er tiltagende svagt og kommer nogle sekunder efter at det er blevet tændt. Det høje lys fungerer fint, men når nærlyset er tændt og jeg vil aktivere det høje lys slukker det igen i samme øjeblik jeg slipper kontakten. Det plejer jo at være sådan at jeg skal trykke igen for at slukke det høje lys.
Min antagelse er at en eller anden kontakt er brændt af. Jeg tror selv at jeg kan klare det med denne fætter http://www.thansen.dk/products.asp?c=2030894759&n=499096384 
Er der nogen som har andre forslag eller idéer?

vh Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da bestemt som en lyskontakt eller omskifterkontakt, hvis de er opdelt.
Jeg er begyndt at sætte lysrelæer på mine biler, idet det er et jævnt tilbagevendende kval.
Efter vi fik indført pligt til kørelys belastes kontakterne langt mere end tidligere og kontaktpunkterne brændes, hvis du da ikke har fået monteret kørelysautomatik, som så i stedet for brænder af.
Måske sidder relæet til kørelys inde ved ratstammen og brænder?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

 

Tak for svarrene. En halv times arbejde og 149 for den nye kontakt og så virker det hele igen

 

vh Anders

Tænker du så videre på lysrelæerne?? :)
Eller skal spøgen gentages?

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis