ang pælespade, helst et hurtigt svar tak

har købt.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pælespaden forudsætter relativt løs jord ellers kommer du ingen vejne dernedaf. Prisen er jo nok som den nu engang er for sådan en fætter. Galax er mig bekendt en økonomiserie som føres i byggemarkeder etc.

Uden at kende dit behov og derfor grunden til du efterspørger en pælespade så ville jeg nok overveje om jeg ikke i stedet havde behov for et pælebor, der er hund billigere, eller en drænspade, der er en hund dyrere.

Hvis der er en stenfri jord, der ikke er for leret er et pælebord meget nemt at arbejde med. Hvis der er sten, hård og leret jord vil pælespaden give op over for drænspaden, der er meget solid.
Pæleboret er også udemærket i leret jord. Og det tager jo jorden med op, hvis du gider hive.
Den viste dims ligner noget til at lege med..

Sniffer  
Tre svar inden for to timer, det lever da vist helt fint op til "hurtigt svar tak".
Men den tilbagemelding man vel kunne forvente fra spørgeren gør jo så ikke
eller er kommet i klemme i den der pælespade himstregims

Nå ja - en spade.....

Godt jeg ikke har sådan en dimmernas - en spade til en spade - det kan kun gå galt.


Sniffer  
ha ha i er da sjove ,jeg købte en zink lysbro pælespade.

Jamen hvad er så din erfaring med denne pælespade, som vi måske helt uretfærdigt har gjort os lidt lystige over?

Fungerer den bedre for dig end et bor eller en drænspade? eller er den allerede blevet en del af "den permanente udstilling i redskabsskuret"?

Hej
I min læretid som tømrer brugte vi pælespade når vi gravede stolper ned. Den er jo fortræffelig til at få jorden helt op med fra bunden. En anden sted jeg arbejdede som svend, brugte vi bare en alm. spade. Der savnede jeg da pælespaden lidt, men den ville mester ikke bruge penge på . Jeg tænker da at en pælebor også er rigtig god.
med venlig hilsen
777
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis