Montering af malede fodlister/gerigter

Jeg har købt nogle malede fodlister og gerigter i hvid, men sætter man den fast med søm eller hvad ? og så spartler og maler den lille plet, eller hvad er fremgangs måden ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis dit underlag er rimeligt plant kan du vælge at lime dem på med en sætlim - ellers er du nok nødt til at stifte dem på og så dække hullerne som selv foreslår.

 

mvh

gug

ja det er lige hvad du gør, jeg plejer nu at skrue dem fast og så spartler og maler den lille plet, du skal dog lige være opmærksom på hvad farve hvid fodlisterne og gerigterne er malet med. De er sikket ikke kridhvide, normalt er de malet med den hvide der hedder RAL 9010, så den skal du få de maler biks til at blande lidt af til dig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hejsa,

Jeg satte fornylig fejelister i vores nye hus på 110 m2. Det er rigtig mange meter lister, og til fornålet havde jeg lejet en akku-stiftepistol (hedder vist også dykkerpistol), til at sætte dem fast med. Det gik rigtig hurtigt, og man slap for at hamre 1000 små stifter i. Det kan albefales. Jeg gav vist 60 - 70 kr pr døgn.

Bagefter plet malede jeg stifterne og de steder hvor fejelisten gabte lidt fra fodlisten. Det blev et super flot resultat.

/Thomas
Malede fodlister, er efter min mening kun grundet, jeg ville male det hele igen. det tager ingen tid, og så får du en mere holdbar overflade, istede for den tynde film der tit er viklede om fodlister.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også