Pudset væg

Hej forum.

Jeg er ved at renovere et værelse i en ejendom fra omkring 1975. Det ser ud til at væggen er mursten med et par cm. puds hvorpå der er malet (se billedet). Vi har ikke helt bestemt os for hvordan væggen skal se ud da der er mange muligheder.

Hvis der skal tapet op så går jeg ud fra at den skal pudses helt glat - er det ikke rigtigt? Hvad med malingen den kan man vel ikke pudse udenpå...

Hvis nu vi gerne ville have sådan en tyndpudset væg hvor man kan se murstenene hvad skal der så gøres. Skal alt pudsen bankes af hvorefter der skal påføres et nyt lag eller banker man bare af til man når murstenene? Er det et stort arbejde i forhold til at sætte tapet op?

Når nu væggen bliver tyndere hvad gør man så med loftet - der kommer jo til at "mangle" et par cm. hele vejen rundt. Kan det skjulet med en liste eller kommer det til at se tosset ud?

På forhånd tak for hjælpen!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du vil have en væg hvor du kan se stenene skal det gamle puds bankes af helt ind til stenene og det skal vandskures.

Ok og tak.

Efter en del snak frem og tilbage tror vi nok at det skal sættes filt op. Væggen var som sagt malet puds. Jeg har forstået at væggen nok skal spartles men kan vi bare spartle ovenpå malingen eller skal der gøres noget første?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis eller malingen virker stabil ville jeg blot prime væggen og spartle ud med letspartel.

Hvis i ønsker murstensstruktur har skalflex et system som kan lave den ønskede strutur se www.skalflex.dk

mvh
gug

Nu er jeg ikke ret erfaren i at sætte filt op (miljøfilt) så jeg har lige et par yderligere spørgsmål. Nu er alle vægge renset med grundrens og jeg har udbedret revner og huller i væggen med maxit cementpuds. En enkel hul var ret stort (2 cm dybt) så det skal fyldes ad 2 gange.

Hvor længe skal jeg lade det tørre inden jeg spartler ud med sandspartel?

Er det dumt at male loftet inden jeg spartler ud eller skader det ikke malingen hvis der kommer lidt spartelmasse på?

............. du kan normalt spartle med sandspartel dagen efter du har repareret med cement-puds, når det kun er mindre huller ...........

............ men du skal gøre hele rummet klar , også med filt , væv , miljøvæv eller rutex inden du begynder at male i rummet ...........


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også