innstrumenter md2b

Skal have tilsluttet en orginal omdrejnings tæller til min penta md2 er der nongen der ved hvodan ledningerne skal kobles ?

Ladelampen skal også tilsluttes så den fungerer hvem ved hvordan den skal kobles ?

Ligeledes har jeg problemer med min temraturmåler som går helt amok den kører (med kold motor) op på max med det samme, er der nongen der ved hvad problemet kan skyldes ?

Motoren er en md2b med orginal instrumentering og dynastarter
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at tilslutte en original omdr.tæller skal du have en "giver" (induktiv aftaster) siddende på tandhjulshuset i enden af din håndsvingsaksel, hvis der ikke sidder en sådan og ej heller en studs med gevind i, så opgiv det og køb en omdr.tæller til at slutte på W klemmen på generatoren.
Ladelampen sluttes til klemmen mrk. felt ( F ) med den ene ledning, den anden sluttes til plus på batteriet.
Din temperaturmåler: det lyder som om der overgang i temperaturgiveren.

Håber at du kan bruge svaret MVH Finn
ang tempmåler er den saltvandskølet, havde samme problem, der var kølekanaler lukket til mellem manifolden og cylinder derfor kan termostaten ikke finde ud af det.tjek evt, temp forskel mellem de 2 cyl. men generelt hold lidt øje med dine kanaler. det er et problem med md2b
mvh Michael

nyd livet

Hej Finn Gevind det er vist en ommer, spørgeren siger jo i første indlæg, at den er med dynastarter, så formodentlig ingen generator.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs og Claus

Ja det må i undskylde, havde lige overset det med dynastarter. For der skulle vel ikke være bygget en generator på, det kan nemlig udmærket lade sig gøre.

Mvh finn
Annonce
ja ja det sker sgu for alle, ellers går det godt ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej du kan tjække om at der ikke er ir på føleren hvor lenning til temperturmåler er  min er tæret igennem så jeg føler med hånden hvor varmt motor er
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej Lynæs

Ved godt at jeg nu går uden for tråden. Men det går godt, er på kursus i Sønderborg.

Mvh Finn
Nå da ska' du kunne mere?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis