Blank-våben tilladelse...

Hej.

For 3 år siden arvede jeg/vi en katana (samurai-sværd) på ca. 60 cm's længde, altså selve klingen, hele sværdet er ca. 80 cm. Med andre ord lidt for meget til at gå som en kokkekniv

Vi arvede det efter min far, som havde hjembragt det fra østen i 50'erne, da han sejlede som maskinmester hos ØK. Det er et såkaldt generals-sværd, som hørte til uniformen. Ikke så langt som dem, man ser i samurai-film, men lavet efter de samme principper og hamrende skarpt.

Min far (som i parantes boede i Nakskov, hvor man ikke blev majet ned med maskinpistol dengang) havde tilladelse til at opbevare blankvåben (knive i alle afskygninger), så der var ingen problemer.

Nu har vi haft katana'en stående i 3 år her i Ishøj, og jeg har det lidt skidt med at vi ikke har tilladelsen til det. Men jeg ville have det endnu mere skidt med at henvende mig til politiet for at få papirerne i orden, og som tak få arvestykket konfiskeret. Så hellere være lovbryder, for det SKAL blive i familien.

Har nogen herinde - gerne i nærheden af Vestegnens Politi - erfaring med, hvordan man griber sagen an? Har overvejet et anonymt opkald fra en telefonboks (som om de fandtes mere), men vil nu gerne gøre tingene på anstændig vis

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en samler tilladelse du vil have, er der ingen problemer. Ring til politiet og forklar hvad det drejer sig om og du får at vide hvor du skal henvende dig.
Det svære er at få en tilladelse til at bære sådan en sjover på offentlig gade. Samler tilladelse så det kan hænge lovligt på væggen er ikke svær at få.
Men jeg kan ikke huske om den er gratisl
Det er normalt tilladelse til skydevåben og især patroner der kan være lidt kringlet.
Men du skal henvende dig til din politistation her.
Tilladelses- og Bevillingsafdeling
Københavns Vestegns Politi
Politistationen i Rødovre
Egegårdsvej 75
2610 Rødovre

Telefon 43 86 14 48
Telefax 36 32 14 80
Åbningstid:

Mandag - onsdag kl. 09.00 - 15.00.
Torsdag kl. 10.00 - 18.00.
Fredag kl. 09.00 - 13.00.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det kunne da ellers tænkes at det ville skabe lidt respekt fra gadens ungdom, om Albino rendte rundt i kvarteret iført Samurai sværd
Det er gratis at få en blankvåben tilledelse bare gå til nærmeste politi og bed om en så får du en blanket du skal udfylde om hvad hensigten er med tilladelsen. og her skriver du at det er til væg dekoration. og når du har en blankvåben tilladelse så er det tilladt at transpotere blankvåben til og fra messer private samlere osv. dog skal våben være pakket sammen eller dækket til under transport.
Så du skal ikke være bange for at de stiller spørgsmål til dig hos politiet.
Venlig hilsen fra en samler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis