alu båd

jeg går med tanker om at bygge en alu.båd/skrog,men det har ikke været nemt at finde nogle tegninger.min ide er en ca 20fod båd med fiskeplads.jeg vil gerne høre fra nogen som er startet helt fra bunden eller som har erfaring med at bygge et skrog

larsen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, prøv at kigge på smaabaadsklub.dk, der kører en tråd om en gut der "bygger/laver" en
alu-båd til trolling/fiskeri. Det var måske en mulighed at kontakte ham og måske få lidt tips el. tegninger.
Mvh.

Tak for det gode tips, jeg tror at der er mange gode ider som jeg kan bruge. og det er lidt den samme stil jeg har tænkt på. jeg tror at det skal være med indenbords motor ved du noget om skrueaksel/ stævnerør?

larsen
Ellers prøv denne side:

http://boatdesigns.com/departments.asp?dept=4

Mvh Lil

Hej.

Har selv gået med planerne om at bygge en mindre båd i alu, men pga tidsmangel er er jeg ikke lige kommet igang endnu.

Du kan prøve at kigge på www.boatplans.dk Der er forskellige tegninger til salg, til en rimelig penge. Har selv købt tegninger til en 14" båd der, og det er gode tegninger, lige til at gå i gang med.
Samtidig kan du kontakte indehaveren, for evt at få lidt råd ang pladetykkelse osv.

På siden er der bla en 21" båd, som ser god solid ud.

Mvh Sømanden.

Ps. Har intet med ovenstående side at gøre, udover at jeg har handlet der.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis