tagpap på redskabsskur - hvordan

Hej,

Har anskaffet mig et redskabsskur som skal blive til hønsehus. Huset er samlet og nu skal der tagpap på som afslutning. Jeg har ikke så meget forstand på tagpap, så jeg skal lige have et par gode råd.

Jeg ligger inde med 3 ruller icopal 400 top.

Kan jeg umiddelbart brænde dem fast på skurets trætag? og nøjes med det ene lag. jeg kan evt. smøre et lag tagpapgrunder først.

taget består af ubehandlede træbrædder som ligger 'vandret' - hvilken retning skal tagpappet ligge?

Hvor stort et overlap skal der være på banerne?

Jeg har undersøgt icopals hjemmeside - men synes ikke rigtig jeg kan finde info om selve udførelsen.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.

Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal B A R E rulle det ud på et fladt underlag som feks. teressen skære af stykker der passer i længden + ca. 15 cm i bægge ender. pappet lægges over rygningen da det simpelhen er nemmere de skal overlappe hinanden med mindst 15 cm. der skal være nok i siderne til at bukke om og sætte fast med sternen, foruden skal det bukkes om i bunden ved selve taget sakl nok også ha en pind fra undersiden da vandet skal kunne løbe af. hold dem fast med trykimp. lister, som skrues i. 1 pr. 1/2 meter.
Har selv bygger et skur på samme måde det er ikke nemt at skære i brug en hobby kniv læg en pind som lineat så går det nemmere med at skære. god fornøjelse

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
tak for assistance -

men jeg er stadig ikke blevet helt klog på i hvilken retning jeg skal lægge banerne - langs med taget /rygningen eller nedefra og op ovwe rygningen?

Og kan jeg 'bare' brænde icopal top pap på brædderne uden andet tagpap nedenunder.?
det skal være nedefra og op. ellers kan man risikere at det "glider" og så skal det overlappe rygningen som der blevet skrevet...

man kan evt brænde en vandret bane på rykningen til sidst oven på det andet....

Hejsa..

Nu er der mange som tror at de selv kan lege tagdækker.

 

Det ser også nemt ud men det er det ikke. :-)

Du kan sagtens nøjes med et lag overpap på sådan et skur. I hver side ved din tagrende skal du ha en overpapstrimmel på 25 cm i bredde som skal sømmes fast med papsøm og bukkes rundt for neden, eller kan du montere en lille drypnæse i bunden og svejse pappen fast derpå.

Så tager du op i siderne hvis du har stern på og sømmer en 25 cm overpapstrimmel på toppen af sternen og brænder den så fast ned over trekantlisten og ud på fladen. Hvis du ikke har stern på bukker du det rundt om kanten der også eller montere en drypnæse der også for at brænde din strimmel fast på den også.

Banerne sømmer du så fast oppe ved rykningen ruller ned og laver 15 cm overlæg på bundstrimlen, så sømmer du banen fast i overlægget, og brænder den fast oven på din strimmel i siden du har monteret. Når du har gjort det i begge sider ligger du en bane hele vejen hen over rykningen og brænder den på hver side.

Du må ikke rulle banerne ud og træke dem videre med over rykningen og ned på den anden side. Tagpap skal brydes ved rykningen.

Asfaltgrunder skal du ikke bruge, det bruges på Blik, beton og på en renovering af gammel paptag.


Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hvis jeg forstår dig ret, så mener du at man skal starte med en 25 cm bred bane i begge sider af taget hvor du dækker stern og trekant ?

Er det fordi det er nemmere at håndtere og gøre start/afslutning pæn når den kun er 25 cm bred ?


/Stub
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis