Merecedes 190 strøm problem

Hej Alle,

Jeg har en mercedes 190d og og jeg havde lige haft startet bilen og kørt 100 meter hvor jeg lige slukkede den i 1 minut. Da jeg så skulle starte den igen var der ingen strøm på bilen.  Det vil sige at der var strøm på batteriet men ville ikke starte eller indikere at der var strøm på. 

Der er altså strøm på batteriet men det kommer bare ikke videre til starter eller instrumentbord, lys osv.

Kabel skoene sidder helt fast !

Er der nogle der ved hvor jeg kan se efter fejlen ?

På forhånd tak for jeres hjælp.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad sker der præcis når du drejer nøglen ? Kunne være din tændningslås, som er defekt. På ældre biler, kører hele bilens strømsystem ofte igennem tændningslåsen. Jeg har selv brændt en tændningslås af pga. dette.

Tjek også dine sikringer.
Tak for svaret

Når jeg drejer nøglen sker der præcis ingenting og når det så er sagt så har der alligevel været et par gange hvor der var lys i instrumentpanel og alt ser ud til at virke igen, men lige så snart jeg drejer nøglen helt over, så kommer der lige en klik lyd og så er den fuldstændig død uden lys i instrumentbræt, horn, lys eller andet...
Jeg ville nok tjekke din tændingslås. Hvis du har mulighed for det, så prøv at sprøjte kontaktrens ind i bunden af tændningslåsen. Det er der kontaktpunkterne sidder.
Prøv at sætte et startkabel fast på motoren og hold den anden ende ned på minusbatteripolen, ikke uden på klemskoen, og få en hjælper til at forsøge at starte.
Virker det nu bedre, er det din stel, der halter et eller andet sted.


Med venlig hilsen
ktm

 

Som ktm skriver, kan det også være stelledningen fra batteriets minuspol. Find ud af hvor den er monteret på bilen og skru den af. Rens der hvor bolten går igennem og rens bolt, skive og pol, så der er rent metal.
Det kan nemt være din tændingskontakt der simpelthen er opslidt. Hvor meget mon din bil har kørt? Da det er en diesel MB er den sikkert 'kørt til' hvis det ikke er dårlig forb. som de andre skriver, så ville jeg skifte tændingskontakten
Hej..
Hvis du har nogle start kabler ville jeg prøve at sætte et på minuspolen på batt og så over på motoren et sted hvor den har en god stil..
Hvis det løser problemet er det din stil der mangler mellem batt og stil..
held og lykke

Mvh Jan
Hej
Det kunne godt tyde på tændingskontakten da de har med at gå til hvis den er godt brugt på den
model der, jeg har skiftet en med samme problem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis