tage hårdt fat

Hej jeg er nogle der kender dette. Jeg starter scooteren og giver gas så kører den langsomt lidt frem også næsten med en huk så føles det som om koblingen tager helt fat og man bliver skubbet tilbage. Ik at det gør så meget men tænkte om der er nogen som ved hvad dette skyldes. Det som om at koblingen tager en lille smule fat også 1 sekunder efter tager den 100% fat så det giver et ryk... Kan det være fordi koblingen er lidt ? Eller kan det være koblingsfjedrene ? Jeg ved ikke om der er skiftet koblingsfjedre eller noget på den.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være lidt fugt imellem koblings pladerne hvis det er en tør kobling, er den med olie kan det skyldes at du bruger forkert olie med for høj en vicositet. Prøv eventuelt at give mindre gas når du starter.
Jeg har ikke lavet noget på den selv men den er købt brugt så ved ikke hvad de har lavet.
Hvis det var vand/fugt så burde det vel fordampe efter noget tids brug. og ja det en tør kobling.
Det en Kymco Agility glemte jeg at skrive.
Ja det kunne da være rullerne det dem havde jeg ikke tænkt på. Måske er de ikke helt runde og det har måske noget at sige.

Og jo jeg kan godt give mindre gas men jeg undrede mig bare over hvorfor den gjorde sådan, det er ikke et problem det bare sjov den gør sådan.

Jeg må se om jan ikke kan skille den af en dag og kigge på rullerne.

Den har forresten kørt 5000km så burder koblingen da ikke være slidt gør den ?

Ved i iøvrigt hvad forskel det gør og lægge helt tørre ruller i, iforhold til at smører dem med sådan noget fedt som man kan få til rullerne ? er der nogen forskel, er det bare så de ruller lidt bedre.
Jeg havde engang en 45'er og den fjernede jeg nogle ringe i så den kom tilbage til hvad fabrikkens ingenører havde tænkt sig frem til..
Men den havde så en tendens til ligesom at skifte gear når den skulle over den gamle slidrille i koblingen/gearet. Jeg splittede det ad igen og smurte ruller ind i først olie og lod dem ligge, så tørrede jeg dem af og gav dem fedt.. det lå så også et døgns tid og så tørrede jeg alt fedten af igen og samlede det hele igen... så fik den en mere glat overgang og satte blødere i gang.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

håndværkeren

koblingen fra en motorcykel var det den der hade problemer

det er jo en scooter

men vad er for en model du har.! 

Kymco Agility med tør kobling...
Det vil sige det er meningen den skal være tør men det kan da godt være den ikke er det hvis der er kommet olie på.

okay en god scooter.

det tøre kobling er en slyngkobling

den trænger til at blive renset.

eller en ny.!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis