Male ovenpå fernis

Hej alle

  Jeg har nu fået kæmpet mig gennem en hel overetage, stue og køkkenalrum med en gulvsliber. I disse rum har jeg olieret gulvene og det er bevet rigtig godt. Tilbage står nu entreen og trappen til 1. hvor vi egentlig godt kunne tænke os at male med en lys grå.

  Men - kan jeg lave den nemme løsning og bare male ovenpå fernissen eller skal jeg have slebet skidtet af? Og i så fald - hvodan gør man det nemmest på en trappe?

mvh Torben
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke nogen som har noget bud på dette?
Jeg har prøvet at male oven på fernis.. Og jeg er ikke imponeret over resultatet..
Jeg snakkede med en maler før jeg malede det og han sagde at vi bare skulle vaske/skure gulv med en kraftig blanding grundrens.
Efter hver gang vi havde malet gulvet, sprækkede malingen flere steder og vi fik så at vide at vi bare skulle male det nogle flere gange. Det ene gulv nåede vi at male 3 gange, med samme resultat.. Om det så virker at male det igen igen, ved jeg ikke for vi fik gulvene afhøvlet og sæbebehandlet istedet...

Vi fik i samme omgang slebet vores trappe og gulvsliberen havde en mindre sliber han ordnede trappen med. Mon ikke man kan leje sådan en samme sted som en alm. gulvsliber?

Hvis jeg skal male et fernis-behandlet gulv igen, så vil jeg have det afhøvlet først. Ligeledes får man en pænere/glattere overflade når gulvet har været høvlet først...

Så begge dele er muligt - Du bestemmer selv ;o)

Mvh. Martin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også