Baseline 50 i lette skillevægge

Jeg er ved at renovere vores 1. sal, alt skal udføres med gips på skråvægge og skillevægge.

Nu er tiden kommet til at lave el-installationerne og i den forbindelse er vi blevet enige om at det er Fuga - baseline 50 - som der er i stueetagen - som er det design som vi synes bedst om.

Nu er mit problem bare det, at man ikke kan sætte baseline 50 rammer i forfradåser pga. den kant der er i dåsen.

Er der nogen der ved om man kan/må bruge andet en forfradåser?


Muller
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa

kan godt forstå i helst vil have baseline 50 rammer!! Jeg tror nok, ret mig hvis jeg tager fejl, at man kan bruge disse:

Det skal dog siges at jeg ikke selv har prøvet at bruge dem, og derfor ikke er helt klar over hvordan de monteres/bruges.

mvh
Jørgen

Jørgen har helt ret, der kan bruges SV dåser til gipsvæg og 50 rammer...

Men de kan være noget rigtig f... at arbejde med, det skal sikres at dåsen sider godt fast, og at der er et stykke stabilt træ bag ved hvori man kan skrue afbryder skruer fast i, da det ikke altid er så godt med de klør som sider på stikkontakterne og så en gipsvæg.!

Mvh Daniel

Tak, det giver lidt håb  Har kigget lidt på LK's hjemmeside - der er ikke så meget hjælp at hente, mht. hvorledes de monteres, men det skal prøves.

Desværre ser det - med spændering eller monteringsbøjle som jo nok er nødvendig med gips - ilat er dobbelt så dyrt som forfradåser, hvilket løber op i ~ 2000 kr. for alle 100 m2.

Så det skal nok lige overvejes hvor meget vi vil betale for at få smalle rammer  - specielt hvis de er svære at sætte op - hvordan finder man dem f.eks. præcist igen når gipsen er sat op?


Muller
Du kan i skillevæggene sætte gips på den side du vil ha kontaker i først, så kan du komme til bagfra, på skrå væggene må du måle dig frem !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis