Hvordan laver man et skunkskab?

Hej alle,

Jeg har prøvet at finde et par indlæg om at lave en skunk om til skabe, men kan ikke rigtige finde noget godt på det.

Jeg tænker mest på hvad man kan bruge til gulvene i skunken?
og hvad med dampspærer?
Hvordan kommer man i niveau med den skrå, pudsede væg med siv og puds?
Skal man isolere under gulvet? (Det er der ikke under resten af rummets gulv. )

Hvor finder man f.eks. låger på skinner?
Kan man bruge køkkenskabe, der er skåret til?

Kender I til nogen artikler eller vejledninger?

http://www.nytskab.dk/skraavaegsskabe_dybtskunkskab.html
Pris KUN 50.000 kr. !!!! Nej tak ....

Umiddelbart er dette det bedste jeg har kunne finde:
http://www.bolius.dk/viden/nyheder/2008/februar/brug-skunken-til-opbevaring-eller-sov-i-den/

Nogen tilføjelser?

//ChristianC.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså... Reglerne er at du normalt skal lave dampspærre UDEN om skabene, hvis du har lavet loftet om indenfor de sidste par år. Jeg husker ikke det præcise årstal for hvornår det med dampsærre trådte i kraft, men hvis du vil være på den sikre side, så fører du naturligvis bare din dampspærre bagom skabet.

Isolering ville jeg nu ikke begive mig ud i, men sidste gang jeg var med til sådan et projekt var for en kollega der alligevel ikke brugte sit loft. Hvis dit loft er opvarmet, så skal du naturligvis forsøge ikke at lave dit skab om til en enorm kuldebro.

At komme i niveau med den skrå væg er faktisk ret let. Du kan ganske simpelt sætte en lille bjælke op på skråvæggen og sætte din palde fast i den. Herefter skjules samlingen med eks. en skyggeliste. Hvis du VIL have din plade til at stå lige ret op og ned ad væggen, så skal du naturligvis skære en plade til der passer. Her er et godt trick for "hjemmesnedkeren" at lave en plade i pap eller karton, og siden bruge denne som skabelon for den endelige plade. Hermed kan du også bedre ramme evt. skævheder der måtte være. Husk dog at fastgøre pladen forneden, og evt. også med en tværstiver mellem gulv og loft.

Låger på skinner kan du selv lave med en overfræser, men ellers sælger bla. Silvan dem på mål (omend til en noget hamper pris)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis