Ny indvendig dør der binder

Hej

Jeg har i mandags monteret 4 indvendige døre, og alt fungerer sådan set perfekt. Jeg monterede dem, så de alle kunne sætte sig, og stadig går fri af karmen, men på den ene har det altså ikke været nok. Her går døren lige akkurat på karmen (faktisk er det på propperne til skruehullerne). Døre og karme er fra Swedoor og jeg tror hængslerne er det man kalder snap-hængsler. Uanset; det er den slags (multi)hængsler man kan bruge både ventre- og højrehængt.

Hvordan retter jeg det op? Jeg går ikke ud fra en hængselbukker kan bruges på den slags hængsler. Skal jeg afmontere det øverste hængsel og slibe lidt af karmen, så hængslet sidder dybere i karmen?



/Bellini

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, du har muligvis kommet til at lægge (eller trække ved montering af karmskruerne) karmen lidt skævt, det kan du tjekke ved at måle diagonalerne fra hjørne til hjørne. Den lettste løsning vil naturligvis være at rette op hvis problemet er at karmen er skæv. Er karmen IKKE skæv, eller kan du af andre årsager ikke rette op på karmen, ja så må man jo igang med døren. Hængslet er et sted du har en chance for at lave en lille ændring, men hvis der kun er tale om et par mm, så kan du jo høvle/slibe lidt af døren (hvis der er tale om en trædør).

Hejsa

hvis jeg var dig ville jeg afmontere døren igen (tager ikk så lang tid ) også få styr på mine mål og sætte den i vater og lod også sikre at døren er lige og kan lukke rigtigt er den nemmeste og mange gange hurtigste måde også er det synd at skulle høvle a døren (hvis ny) og stemme ud i karmen (igen hvis ny) også kan det give mere arb      MVH Anders

Hej igen

kom í tanke om at du kunne prøve at starte med at skrue de skruer ud hvor døren går på og se om du kan tvinge karmen lidt ind med skurerene (skal nok borer lidt dybere hul i væggen)  men er stadig nemmere og hurtigere end det andet

MVH Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis