Væk med "Antivirus XP 2008

Hjæp...

Øvv... Jeg er blevet "ramt" at noget der heder "Antivirus XP 2008"

Det har helt uopfordret instaleret sig på min PC, og "bilder" mig ind, at jeg har en frygtelig masse filer der er befengt med virus.
Det popper up hele tiden, og scanner igen, computeren hakker.

Åh... ja, det ka´selvfølgeligt ordnes, hvis jeg rigistrerer mig og betaler !. *Grrrr*

Har prøvet "kontrolpanelet, Rediger/fjern"... men forgæves, -det er der stadig.
Har oss´fundet filen, og forsøgt at ramme det via "Explorer". Nix, -hellerikke!.

Forpokker ... HJÆJP...
Ska´jer ReeBoote windovs, og geninstaller alt igen ???.

Nøhhh... hvor ville jeg bli´glad, hvis i ku´hjælpe.

Hilsen lyngs.

DK-Miljø
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lyngs

Du er nok ikke den eneste som er blevet ramt.
Kig på følgende link til Spywarefri.dk:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49713
Det er et forum som er drevet af dygtige, kompetente og frivillige folk som ved hvad de snakker om.
Du kan evt. få dem til at hjælpe dig med at få renset maskinen.

God fornøjelse og held og lykke.
Mogens

Nøhh ... Det er godt at kende jer, her !.

Det der med at "tilbagefører comp. til tidligere tidspunkt" har jeg prøvet, men fik ikke lov til at gå længere tilbage end dagen før. Så det ku´jeg ikke.

Men så i aftes !!!.
Gik ind på linket, som Hawkeye67 forslog.
Det due´de sq´!.
Det tog sin tid, .. natten over, hvor den scannede.

Tak Hawkeye67  , du sku´ha´et par flasker rødvin.

Nogen der ved i hvor der er et tæskehold ?.
Og ved i hvor de der "Antivirus XP 2008" bor ?.
De sku´fanme ha´nogle bank !.

Tusinde mange tak for hjælpen.

lyngs


DK-Miljø
Ja de kan deres kram der på spywarefri.dk
Jeg har efterhånden fået deres hjælp nogle gange og bemærk lige at du kan også donerer kage til deres kaffe, nu du alligevel har pungen fremme til rødvin..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Lyngs

Uhmmmm - rødvin, ikke dårligt
Rart at høre at det virkede.
Nu må du jo så sørge for at få en ordenligt og god sikkerhedspakke installeret, så det ikke sker igen.

Go' weekend
Hawkeye67

Annonce

Hej Haweye67

Alskens sikkerhedspakker kan ikke holde Antivirus XP 2008 væk fra normalt sikre virksomhedssystemer. Ved endnu ikke hvor hullet er, men det kræver ikke brugerens accept for at komme ind. Spywarefri er et godt sted at søge efter hjælp. 

Mvh
siat


DR ....... ikke som de andre
Jeg ville måske lige hente PC Tools spyware doctor og scanne maskinen igennem.
Det er gratis at scanne, men koster 30 Euro for en licens som så må bruges til 3 maskiner, hvis man skal have fjernet noget.

Jeg har rodet rigtigt meget med "Antivirus XP" og den kommer sjældent ind af sig selv. Ofte er det en en virus eller trojan som ligger og henter en masse spyware ned på maskinen og det kan være svært at fjerne det hele. Det dukker mange gange op igen efter nogle dage. Det bedste værktøj jeg har benyttet er spyware doctor.

Husk også at slå system gendannelse fra mens der bliver scannet og fjernet skadelig kode, for nogle skadelige programmer benytter sig af dette for at komme igen.
Skrevet af siat den 15-08-2008 18:22

Alskens sikkerhedspakker kan ikke holde Antivirus XP 2008 væk fra normalt sikre virksomhedssystemer. Ved endnu ikke hvor hullet er, men det kræver ikke brugerens accept for at komme ind.

Det kommer ind gennem en zero-day trojan som brugerne klikker på.
Når det fleste trojan er inde, så disabler de ofte antivirus opdatering og på den måde bliver de aldrig fundet da antivirus programmet ikke har dem i signaturen over virus.
Nogle benytter også rootkit lignende teknikker til at gemme sig fra antivirus og windows defender.

Det kan også være at man får fjernet virusset, men så har det nået at lægge noget spyware ind som er ret besværligt at fange. Ofte må antivirus give fortabt overfor det ondeste spyware.
Det er sjældent at firmaer benytter noget hardcore antispyware software. Ofte kører de med et enkelt stykke antivirus software som McAfee, Norton, Network associates eller Sophus og tror den hellige grav er velforvaret.

Vi kører i firmaet med 3 forskellige antivirus på vores mailserver for at fange det som måtte komme og alligevel kom der en zero-day virus igennem sidste måned.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis