farve mine sofaer røde. hjælp.

er ny herinde så ved ikke lige om kjeg skriver det rigtige sted Meennn...
engang var mine sofaer hvide, men nu er de godt beskidte hist og hær. kan tage alt betrækket af og vaske det, men det duer bare ikke hver gang de er blevet beskidte. vil derfor gerne farve dem røde. men hvor køber jeg sådan noget farve henne til at smide i vaskemaskinen sammen med betrækket og har nogle erfaringer med det?? og hvad er prisen på forhånd tak

stoffet er en slags bomuld vil jeg mene, der er broderet ind i stoffet nogle store blomster. stoffet er hverken ruskind, silke eller leder

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I gamle dage kunne man købe farve til at komme i vaskemaskinen i Matas.. Ved ikke om de stadig har det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du køber Dylonfarver i Matas, og så er det ellers bare at gå i gang med vaskemaskinen.
Der er lige nogle ting du skal være opmærksom på:
Det er ikke sikkert at stoffet tager jævnt imod farven hvis det er en blanding af bomuld og noget kunststof.
Broderiet på stoffet kunne meget nemt risikere at blive en anden (lysere) farve en resten af stoffet.
Stikninger er måske syet med kunststoftråd, så de vil blive hvide eller lysserøde.
Hvis hele betrækket skal i maskinen så kan det blive svært at undgå skjolder i stoffet, da det bliver pakket sammen i maskinen.
Vaskemaskinen bliver nok ved med at vaske rød et par gange efter projektet, til alt farven er ude af maskinen.



Green

Og et par link til tidligere tråde om farvning af sofaer

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/8/tpage/1/view/topic/postid/58351/Default.aspx#58351


http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/8/tpage/1/view/topic/postid/71147/Default.aspx#71147

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis