Udskiftning af gammel sivebrønd/sandfang

Noget lader til, at den sivebrønd/sandfang man lavede i slut 50'erne ikke helt er så god længere pga. af øgede regnmængde...

Ikke nok med det, så er det konstrueret sådan, at der er tilsluttet 3 kælder afløb til det, sådan, at når det regner en del, så er der vand I kælderen....

Sivebrønd/sandfang ligger uden for garageporten forneden for en nedkørsel, så alt regn vil jo automatisk samle sig der, og når den så ikke kan rumme mere, løber vandet baglæns i rørrene og ud i kælderen...

Spørgsmålet er så... hvordan laver jeg bedst en anden løsning som kan klare nutidens regnmængde...?

Jeg tænker her på, om der skal laves en sandfangsbrønd, som så forbindes med en faskine til at rumme vandmængden.... 

Jeg ville dig helst have en rende med rist hele vejen foran garageporten, men Hvordan får man sluttet det til en en sivebrønd/sandfang og  videre til faskine?

og nej, jeg vil sku ikke betale en kloarkmester for at lave det... når det er noget man må selv og kan spare temmelig mange jyske dollars på at LDS...

Mvh

Erling

Noget lader til, at den sivebrønd/sandfang man... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Se evt. wavins beskrivelser af faskine-opbygning. Det bedste vil være en sandfangsbrønd efter dræningsrenderne, og derefter en lille faskine.

Har en 300 liters plast-faskine til at dræne 40 m2 tag, den har aldrig haft problemer - men er også forberedt til at tage indkørslen med....

Lav din indkørsel, så der fra alle sider er fald til renderne - du kan også lave en rist direkte på sandfangsbrønden, hvis du vil spare renderne.

Mvh.

Jan R.
OK.... kan godt se, at det er ved og blive et pænt stort projekt :o) men jeg kommer ikke uden om det, for en kælder fuld af vand gider jeg sku hellere ikke *S*

Nogen forslag til belæg på nedkørslen ned til garagen.... I dag er belægning en gang blandet Asfalt og Beton..... eller rettere sagt.... Oprindelig nok Asfalt og derefter rep. med beton...

Jeg har overvejet of støbe en ny nedkørsel i beton, simpelthen ved bestille en betonblander. men er lidt bange for det vil blive for glat... alternativt, måske ligefrem få lagt aspalt igen... eller tage skridtet helt ud og lægge belægningssten....

Hvad forslår LDS folket?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis