Modstand i tændkabler

Hejsa....

Stod lige og rodede lidt med Toyota Carina II.........Det sidste stykke tid
har der været noget tændingsbanken, når den får lov til at arbejde bare en
smule. Ved en LANGSOM acceleration er der intet, men så snart speederen
bli'r trykket ned bare et par cm, så begynder den så småt at "snakke" lidt.
Nårh men jeg tænkte straks, at jeg kunne jo lige checke om tændkablerne, var
som de skulle være...De er faktisk stadig pæne, men da jeg målte modstanden
i kablerne, kom jeg frem til flg. resultater : 6,5k ohm, 6,3k ohm, 8,5 k ohm
& 11,6 k ohm. De to første kabler er lige lange, det er de to sidste også.
Jeg kan bare ikke forstå det ene er 8.5 og det andet 11.6 k ohm....Hvad skal
modstanden ligge på sådan ca. ?

Mvh Flemming Hansen
[email protected]

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det varierer lidt, men omkring de 10 Kohm er meget normalt.
Tændingsbanken skyldes et forkert tændingstidspunkt, som gør at benzin/luft
blandingen tændes for tidligt, hvilket bevirker at stemplet er på vej op ad
når trykket fra forbrændingen er størst (2 modvirkende kræfter)

MVH
BE

For lav tænding kan rigtigt nok være skyld i "banken" men modstanden i kablerne har som sådan ikke noget med det at gøre, en anden faktor der kan spille ind, er hvis man kører med for lavt oktan tal i benzinen, men hvis du har for lav tænding vil du også kunne mærke det på trækkraften, den vil være lavere samt temperaturen på motoren vil have tendens til at stige
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis