Metoder til at stramme kilrem

Jeg skal til at skifte min generator (i en Golf II), og vil høre om der er nogle gode råd til hvordan man strammer kilremmen ordentligt. Jeg kender en der bruger en donkraft og en jernstang. Man løfter bilen og sætter jernstangen i spænd under generatoren. Derefter sænker man bilen langsomt, så generatoren trykkes op af jernstangen.

Den metode er dog lidt besværlig, og det ville være rart med en nemmere løsning.

------------------
Med venlig hilsen
Allan Elsted Madsen
Lav-Det-Selv.dk

Mvh. AllanE
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den bedste måde er og købe værktøjet til det der findes en kal lige til det samme, men hvor tit skifter man lige kilerem , et brækjern eller en jernstang er rigeligt, det er nummer et hvis i er 2 om det, men husk nu at den heller ik må være alt for stram for så ødelægger du din generator, du skal kunne tage fat og dreje kileremen så bunden altså løbesiden kan vendes så den pejer enten til højere eller venstre og ikke hele vejen rundt.
Der sidder en 13 mm bolt og en 22 mm stramme dims. De er vedsiden af hinanden. Løsn 13 mm bolt, stram på 22 mm bolt og hold stramningen mens du strammer 13 mm bolten. stram derefter alle andre bolte som holder generatoren.
Ren magi!

Mvh Thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis