hvilken type spartel til indmurede kontakter



Hi Guys..

Efter elektrikkern er bliver færdig med at trække ledninger og monteret de grønne dåser til kontakterne, skal jeg fastgøre dåserne i væggen. Kender i et godt produkt jeg kan bruge til at indmure dåserne i en gipsvæg. A`la spartel eller ligende.

Thanks Guys

Med Venlig Hilsen

Dennis
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sandmørtel med lidt cement i mener det er 1-3 men det kan nogle nok rette mig i hvis det ikke er Man kan købe sandmørtel i sække i byggemarkeder, fordelen ved det er at er at det ikke synker ligesom spartelmasse som man bruger på gipsvægge.

 

 

Hi Guys.

Ville jeg kunne bruge det produkt til en gipsvæg ? I nogen af de andre kontakter sidder der noget blødt gummi agtig spartel masse "ikke fugemase" til at holde El dåserne.

Takker for de gode råd

Mvh

Dennis

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Vil gerne se din elektrikers eksamensbevís, hvis han har monteret ledninger i løse grønne dåser til en gipsvæg...... man kan godt bruge dem, hvis de er skruet fast til en lægte, men du kan sq ikke spartle dem fast.

 Når de er skruet fast, kan du bruge en grov letspartel til at udfylde revnen mellem dåse og plade.

Men det eneste rigtige ved gipsplader er "forfradåser".

 


Mvh.

Jan R.
Det er ikek tilladt at benytte grønne indmuringsdåser i gipsvægge!!!

Her må kun benyttes forfra eller PV-dåser.....
Hvis man skal skifte dåserne i en pudset murstensvæg... Så gør man dem fast hvordan? skruer dem fast eller med mørtel?

Jeg skal selv igang med at skifte gamle trædåser ud.... og vil godt have de nye til og sidde ordenligt fast....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
pointman: Du kan gøre begge dele men være forsigtig med skruerne. Hvis de spændes for hårdt kan dåsen vrides skævt og hvis man så efterfølgende fylder mørtel i kan det være svært at montere kontakten.

P.S. Vær grundig - jeg har en enkelt kontakt siddende som har løsnet sig efterfølgende og det kan jeg desværre nok kun beskylde mig selv for :-(
Udeb at have set den faktiske væg, så GÆTTER jeg på at der er tale om en fast væg med en gipsplade på hvis der er benyttet de grønne indmuringsdåser ?
Dvs, så er dåsen sandsynligvis sat fast i murstensvæggen UNDER gipspladen, hvorfor din samling bliver rent kosmetisk. Men da der er tale om gips ville jeg nok vælge at bruge pollyfilla. Det har jeg selv gjort i det ene værelse jeg har bygget færdigt i kælderen (efter samme princip med gips plader som vægge). Og der har elektrikkeren ikke sagt noget til at den grønne dåse stak ca. 1cm ud over væggens kant da han skulle klippe kablerne til. Han har dog specificeret at når jeg kommer til de næste værelser hvor der skal dåser i udvendige vægge der bliver isoleret, så skal vi nok bruge forfradåserne, da de grønne dåser slet ikke kommer i nærheden af den originale væg.
På en gipsvæg bliver pollyfilla NSTEN ligeså pænt som den oprindelige gips, og kan behandles og slibes på samme måde, hvorfor det er svært at se forskel på pollyfilla'en og gipsen. Alternativt, så brug en gipsspartel. Det er samme princip.
Hej Rødder.
 
Takker for alle de gode råd "super"

Dåsen sidder skruet ind i en lægte bag ved gipsvæggen. jeg prøvede lidt forskeligt uden det bliv rigtig godt.  Så efter de gode råd gik turen til silvan og de rigtige dåser til gipsvæggen bliv købt. "forfradåser"

Thanks Guys

Dennis

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også