larmende pc RØRsmed 176 5700 13-08-2008 08:38 min pc larmer meget den har været til rep og har fået instaleret en ekstra harddisk men nu larmer den tovligt ,måske er det blæseren hvordan laver jeg fejlsøgning trin for trin. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Chr. 2419 5700 13-08-2008 11:01 Larmen kan komme flere steder fra. Harddiske og blæser er almindelige. Det kan være de ikke er spændt ordentligt til, og så vibrerer det. På de fleste nyere computere er blæseren termostatstyret (evt også af CPU-load). Støjen herfra vil derfor være let at lokalisere. Mere sansynligt er det kabinettet, hvor en af siderne vibrere. Start med at lokalisese støjen. Kan det stoppes ved at lægge hånden på? Tag evt siden af kabinettet og sæt en papirkrampe,viskelæder eller andet i klemme. Det kan også være den nye og den gamle harddisk svinger godt sammen i frhold til at lave vibrationer. Jeg kender kun to mulige løsninger på dette. 1) Flyt den ene af diskene til en anden placering i kabinettet, hvis det er muligt. 2) Sæt en tilskåret korkprop eller viskelæderklump i klemme mellem diskene. Jeg håber det her kan hjælpe på problemet. Chr Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
RØRsmed Trådstarter 176 5700 13-08-2008 21:32 chr gik tingene igennem som du skrev og nu er der ro i huset , ja selv konen er tilfreds tak for hjælpen.