USB hub

Inden jeg kvajer mig, vil jeg lige rådføre mig mht. anskaffelse af USB hub.
Jeg har fundet følgende som tiltaler mig, idet den kan klare 7 tilslutninger og er med særlig strømforsyning:

http://www.av-cables.dk/computer_kabel/usb_kabel/usb_hub/usb_20_hub/high_quality_usb_hub_20_aktiv_7_vejs_1232_da.html

Jeg er lidt ræd for at en hub uden strømforsyning, måske kan reducere signalerne, især med de mængde USBkabler man vikler sig ind i med alverdens gadges!

Hvor lange USB kabler kan man tillade sig at gå op i, før der er tab, der betyder noget og er visse kabler bedre end andre?

Nogen hjælp at hente?

Med venlig hilsen
ktm

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu aldrig oplevet problemer med signaltab ved en hub uden strømforsyning, men har ind imellem fået besked om at USB-portens maksimale belastning er overskredet. Fordelen ved strømforsyningen er, at man kan tilslutte flere strømkrævende dimser, såsom eksterne harddiske, scannere m.v. uden at belaste pc'ens port for hårdt.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

kan tilslutte flere strømkrævende dimser, såsom eksterne harddiske, scannere m.v.

Det er lige det, der er mit dilemma. Dvs at det åbenbart ikke er et helt fjollet valg samtidig med at jeg gerne vil flytte tilslutningsstedet væk fra min PC pga tilgængelighed og dovenskabelighed.

Med venlig hilsen
ktm

Nej det er en rigtig god ide. Eneste problem er, at hvis du slutter en strømspareskinne til hub'en, slukker den ikke for de tilsluttede apparater, da der altid er spænding på hub'ens USB-porte. Det kan dog løses med en ekstra hub uden strømforsyning, skudt ind imellem pc og 'strøm-hub'.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis