meget mærkeligt toilet og afløb

Hej! Jeg sidder lidt i en kattepine. Min kæreste og jeg har lige købt et dejligt hus fra 1928. Og for et par uger siden, begyndte vi at få problemer med at gulvet i badeværelset på 1. sal blev "oversvømmet" når vi havde taget bad. Efter en uge med det, kiggede min onkel på det, og fandt i gulvafløbets vandlås, en "serviceprop", som, når den blev fjernet, faktisk fjernede problemet. Det eneste minus var at vi fik en lille smule kloaklugt en gang imellem. Nu er toilettet så pludselig stoppet til, og en split har hverken gjort det ene eller andet. Det mærkelige er bare at det kun er fra badeværelset på 1. sal vi har problemer. Hverken toilet i stueetage, køkken eller bryggers giver nogle problemer.

Er der nogen der har et godt bud på hvad jeg skal gøre?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med noget afløbsrens først, måske der er noget, som har sat sig fast.

Ellers er det bedste nok at få en VVS mand ud og kigge, så I evt. undgår en vandskade.
Skrevet af Mr Calle den 12-08-2008 14:56
Prøv med noget afløbsrens først, måske der er noget, som har sat sig fast.

Ellers er det bedste nok at få en VVS mand ud og kigge, så I evt. undgår en vandskade.
Afløbsrensen har vi prøvet. Uden resultat.

Du har nok ret i at en VVS´er må ud og kigge. Hader bare at bruge penge på sådan noget!
Og husk!!!!!!!!! kun almindeligt afløsrens , IKKE kaudisk soda , og hvis i har brugt kaudisk soda , så HUSK at indfomere vvs manden , da det er noget rigtig skidt at få i øjnene , det kan sidde i klumper i afløbet uopløst.

Tak Smeden!

 

En lille update:

Blev enig med mig selv om at når nu loftet i stuen alligevel skulle ned, kunne jeg lige så godt fjerne isolering og kigge til faldstamme. (loftet i stuen er blevet sænket for at kunne flytte badeværelset op på 1. sal) Og da jeg fik den gamle dampspærre ned, var der sgu vådt. Så oversvømmelsen af vores badeværelse har åbenbart været af en sådan grov karakter at det er sivet ned i de gamle lofter. Ydermere fik jeg lige banket lidt på faldstammen, og tror jeg har pejlet mig ind på hvor der er prop.

Hmm håber ikke det er et nyt badeværelse, for med vådrumssikring burdte der ikke kunne komme vand i bjælkelaget medmindre at det har været en kraftig omgang vand der er løbet over dørtrinet.
Annonce
Skrevet af Smeden Nordfyn den 12-08-2008 21:53
Hmm håber ikke det er et nyt badeværelse, for med vådrumssikring burdte der ikke kunne komme vand i bjælkelaget medmindre at det har været en kraftig omgang vand der er løbet over dørtrinet.


Om det er et nyt badeværelse eller ej, bekymrer mig ikke så meget lige nu. Vi overtog huset for ca 4 uger siden, og badeværelset er eftersigende et Gør-det-selv projekt. Så der må være noget der dækker. Enten Ejerskifte, husforsikring eller sælger.
Lad være med at rode med mere før du har haft snakket med din forsikring, de vil måske gerne se hvad der er galt.
Der skulle være en god change for at de tager skaden, om de så sender regningen vidre til sælger er jo ikke dit problem. Du skal jo bare have det lavet så hurtigt som muligt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvis I har ejerskifteforsikring mener jeg ikke, at kan gøre krav gældende mod sælger.
Mr. Calle> Kan man ikke det, såfremt der er tale om ulovlig installation, og sælger ikke har oplyst det? Det er mere hypotetisk, for ejerskifteforsikringen dækker også ulovlige installationer.
Ja og har sælger "glemt" at oplyse noget, kan forsikringsselskabet bagefter "jagte" sælger.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis