Media Server

Hej Alle

Jeg søger et centralt media center som kan kobles på IHC net.

Jeg for stiller mig en central computer med TV indgang (evt. flere) som bliver koblet på min switch og så destribueret ud til alle net udtag i huset. Er der nogen som har rodet med et sådan system?

Jeg overvejer at få købe en computer og installere Ubuntu ( http://www.ubuntu.com ) og Elisa media center ( http://elisa.fluendo.com/ ) på den, men er i tvivl om det er tilstrækkelig. Det jeg gerne vil være fri for er at have en extender stående i hver rum hvor der er brug for et medie..

Kan nogen hjælpe?

/Smed
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøvede at downloade Win-vers. af Elisa. Ved ikke ligwe hvad du søger - men hovedparten af min musik kunne ikke findes - heller ikke mine videoer - og mit tv-kort ej heller - (tv. var ikke supporteret) - så jeg demonterer igen, og går tilbage til Real-player (selve systemet virkede iøvrigt om muligt endnu langsomere end Win-media-center - dengang det virkede (dvs. før Win. kom med en automatisk opdatering og ødelagde det)) - så nej - jeg blev ikke benovet.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Prøv at søge på Mythtv på google.
Det er GPL program til fri download.
Der findes en hel del sider, også på dansk, og så findes der også en "extenderversion", som så kan installeres på terminaler rundt i hjemmet.

Mvh.
Mogens

Hej Gerhard

Jeg er klar over at Elisa stadig er i begynder stadiet, og at der kommer opdateringer en gang hver 14. dag.. Men jeg synes bruger fladen er flot  osv...

Hawkeye67

Det jeg gerne vil undgå er at have disse extendere rund i huset og så have det hele centralt placeret, lidt ligesom de systemer som hoteller kører med bare ikke helt så dyre

Jeg vil prøve at fremstille en skidse for at vise hvad mit behov er..
Jeg vender tilbage..

Edit
Her er så tegningen..

/Smed
Så vidt jeg kunne se, så supporterede Elisa ikke TV-signal.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis