Byg selv masseovn

Er der nogen der har nogle links til gode vejledninger i hvordan man selv bygger en masseovn? Jeg har søgt lidt men kun fundet folk der vil bygge den for dig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En masseovn er vist ikke bare sådan at bygge....
Der skal være det fornødne træk i skorstenen osv.

Størrelsen samt placeringen i huset, betyder også rigtig meget....

Men der er da en del ovnsættere der gerne vil involvere bygherren i projektet eller evt bygge en masseovn som en del af deres "GDS" kurser.

Hvor i verden vil du bygge een?

MVH Njord
Hvor i verden vil du bygge een?

I Mommark på Sydals. Det er kun overvejelser indtil videre.

DR Friland har leget med masseovne. Der ligger en overordnet beskrivelse på to sider, anden del ligger på: www.dr.dk/DR2/Friland/Frilandskanalen/2004/20060103104640.htm

Tak for linked.

Skulle nogen have links med mere specifikke vejledninger er de meget velkommen. Ideelt et link til et forum for gør det selv masseovne / stenovne og lign. byggere.
http://www.stubkjaer.net/vedvarende/pris.php

Her skulle være svar på dit spørgsmål !!

Min erfaring er at det er meget svært at styre varmen med sådan en fætter !

Især i vores "tempererede" klima !

3-4- tons sten der er 45-50 grader afgiver RIGTIG meget varme !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Tak for link. Efter at have undersøgt det lidt mere, kan det godt være at sådan ½ gør det selv projekt kunne være løsningen. Jeg fandt endnu een http://www.icicore.dk/ , hvor det også er ½ gør det selv.
Jeg har en masseovn fra www.stenovn.com, og er rigtig rigtig godt tilfreds. Jeg fik den monteret, men Jan Schnell, som jeg handlede med, kunne også sagtens tilbyde at lave det som en 1/2 selvbygger. Selve ovnen er egentlig bare en ordentlig stabel beton-lego-klodser, som bliver limet sammen og efterfølgende pudset = du får meget stor masse, uden at den fylder hele stuen. Jeg kan kun anbefale dem.

/Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis