30 volt max 2 amp lader

Jeg har købt en el-cykel og det er jo genialt - men i god modvind og en masse bakker kan jeg tappe batteriet fladt på kun 13 km... og det er inkl. en masse ture ned af bakker.
Så jeg målte lidt på batteri og lader.
På batteriet står der 29,4 volt 5Ah
Laderen hedder 30 volt 2 amp.
Men når jeg måler på hvad laderen giver så giver den kun mellem 29,0 og 29,2 volt og batteriet kommer aldrig over 29,0 volt. Det irriterer mig den ikke lige får de sidste 0,4 volt med.
Jeg tror at der er en del kilometer i de sidste 0,4 volt.
Endelig følger jeg at laderen ikke kan lade det helt op.
Kan man åbne sådan en 220 vac dims og justerer den lidt op, eller skal jeg finde en ny lader og skal jeg det, hvor finder sådan en.?? Har prøvet at google den uden noget jeg kunne finde ud af at bruge?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har købt en el-cykel og det er jo genialt... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grandoldman på 11 aug 2008 11:57
Håndværker, nu er det sådan at jeg har fulgt lidt med tiden. Ting jeg bruger behøver ikke at være fra min egen barndom
F.eks. mener jeg at elektronisk tænding er genial. 2-takt forurener for meget. Glasfiber og plast er fremtid og jern er noget der ruster.
Træ kræver for meget vedligehold (ja - jeg elsker at være lidt doven) og kræver så meget tid og penge for at være flot, at det aldrig vil være mig.
Jeg er en gang røget på r.... på en moderne japansk motorcykel og brækket ryggen (ved en fart af ca. 40km/t) og har slet ikke kræfter nok i mine ben til at træde en gammel velo-solex i gang og gider ikke slæbe den op af en bakken for at få medløb ned.
Jeg har også farvefjernsyn og mobiltelefon - og de er heller ikke tilbage fra 1957.
Jeg har også købt en båd i glasfiber - og den har både rorpind (af træ) og selvstyrer. Ja jeg kan da godt styrer den selv, men nyder at den holder kursen når Ann og jeg roder med sejl.
Jeg har også en kikkert som kan bruges med begge øjne på en gang, jeg blev simpelthen træt af den gamle et-øjet sørøver kikkert og købte en moderne dobbeltløber.
Jeg tror sgu at det eneste jeg har på min egen alder er Ann, og hun vil aldrig blive byttet ud med noget moderen - Hun er i mine øjne uerstattelig.

Og midt i alt det her - kan jeg stadig ikke finde en 30 volt lader... øv

Som jeg, bliver du nok nødt til at kigge på sådan noget som det her...
 Prøv at kontakte ham - han er utrolig vidend.....
http://www.el-fly.dk/grp52.asp  




Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Det batteri er slidt op nu, og jeg er i gang med det næste...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så har det da holdt længe nok og har aftjent sin værnepligt så vidt jeg lige husker var det i august 2008 du skrev første gang. Nu skulle du jo kunne få en rigtig el knallert så du er helt fri for pedaler.
Grandoldman
Kan du se på batteriet hvilken type det er ?
Det kan være det første store skridt på vejen mod en løsning.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Hej
Gom  (og andre)
Kan ikke lade være med at komme med en kommentar til elcyklerne 

Har fået det intryk at din er købt i bilka   ( køber du også din næste bil i Bilka ?
Prøv at finde en hjemmeside som hedder "fantombike" de ved nemlig noget om elcykler

Her er et lille link til en cykel (godt nok en damemodel) som jeg kender virkelig godt - min kone har nemlig haft en sådan de sidste 4 år   http://www.fantombike.dk/pi/ProMove...9_192.aspx

Firmaet har en  MEGET stor forretning i Brøndby  KUN  med elcykler, så de ved hvad de taler om og hvad der duer

Det er  IKKE  billige cykler (man får hvad man betaler for ) men det er dansk samlet (made in langtbordistan, men med qualitetskomponenter bl.a. Panasonic motor og batterier - helt op til  36V 12 Ah. så kan du sgu køre rigtig langt

Hilsner og "medvind" fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg har nu aldrig været utilfreds med cyklen... Men den blev købt med et 5 ah batteri og det er simpelthen for lidt eller lille.
da det var helt færdigt kontaktede jeg den danske forhandler af batterisystemet og købte en ny bagagebære med batteri på 10 ah og nu kan jeg cykle langt igen..
Jeg har aldrig kunne sætte en finger på kvaliteten.

En bekendt har en dyr cykelhandler el cykel og kører ofte til og fra arbejde (20 km hver vej) og det batteri gik død på mindre brug end mit batteri.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis