efterbehandling af tagpap

Vi har tagpap på hytten og har fået vurderet at der vil kunne holde et antal sæsoner mere hvis vi får det efterbehandlet med noget tjære(?) og granulat. Er det noget vi selv burde kunne gøre? Hvor skal man hen for at købe skidtet? Kan det svare sig?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Nu er det svært at sige hvad du skal og ikke skal. Hvis du har et paptag hvor der generelt er bart for skiffersten vil jeg nok sige det er værd at overveje ikke at ta
og få lagt et nyt lag pap på. Men er det et par steder det er galt så kan du da godt smøre det med koldklæber og drysse skiffer på.

Hvor gammelt er taget ??

Hvad med dine tagbrønde har pappen forskubbet sig ved dem, lige så ved dine taghætter, der kan pappen også ha flyttet sig. Kantindækninger er de revnet ??

Med venlig hilsen

Tagdækkerclaus.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle
www.jtt-entreprise.dk

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hvis "nogle sæsoner" er lig med et 2, så glemt det.... Hvor gammelt er taget? Er der, som Claus nævner, begyndende revner nogen steder?

Jeg ville få en professionel vurdering af taget - og et tilbud på udskiftning i samme åndedrag. Det er langt billigere at få et nyt lag pap på en sund konstruktion (fastsiddende gammelt pap) end at skulle renovere om nogle år pga. mangelfuld reparation.
Sidstnævnte ikke for at betvivle Jeres evner - men man skal være ufattelig påpasselig med at renovere et tagpap-tag, for vand kommer ind af den mindste, næsten usynlige sprække.

Mvh.

Jan R.
Tak for svarene, jeg ringer til min håndværker igen. Det går vist udover mine evner.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis