montage af harddisk

jeg har fået oplyst af shg flg

en hdd kan monteres

print pladen nedad dvs alm montage
montage på ryggen
og så på siderne

men den måtte ikke monteres på højkant stående på enderne

hvad skyldes dette

de andre montage former har jeg set i mange computere
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I gamle dage hed det sig at harddisken kun måtte monteres med printet nedaf.
Men det var også dengang man skulle parkede hovederne før man slukkede computeren.

Det havde Apple dog ikke fundet ud af da de monterede dem med printet opad i 90'erne.
De virkede dog alligevel upåklageligt.

Idag er det ligegyldigt på hvilken led som harddisken vender. Det eneste man sådan set skal sørge for med en moderne harddisk er at den ikke har det for vamt og at den ikke bliver udsat for pludselige stød eller slag imens den arbejder. Ellers gælder de almindelige regler for behandling af forbrugerelektronik.
Jeg har heller aldrig hørt at den ikke må stå på højkant.. Jeg har i mine unge dage som computernørd, tit af og til haft en HD til at stå ved siden af computeren (koblet til).. Den har da til tider stået på højkant og virket upåklageligt..

Mvh

Mark Herskind

placering på højkant tænker jeg på :

placering på højkant på kabel enden ,den anden placering sker der ikke noget ved
Sålænge harddisken bliver monteret vha. skruehullerne og ikke støtter på ting den ikke må, så er der ingen problemer.

Eksempelvis må den ikke støtte på kablerne, da de så kan blive løse og måske miste forbindelsen.
jeg har også monteret flere , men jeg har aldrig hørt om det ikke skulle moteres på hoved, eller på kant. Men jeg tror det har noget at gøre med varmen. luften inde i kabinettet skal kunne cirkules så HDD samt cpu osv , kan køle. Så længe man ikke monterer en hdd med den bunden (den ende hvor printet kan ses ) mod kabinent så er der ingen problem

På forhånd tak :)

Skrevet af enriko den 11-08-2008 20:36
Så længe man ikke monterer en hdd med den bunden (den ende hvor printet kan ses ) mod kabinent så er der ingen problem
Det er ligegyldigt hvordan harddisken monteres, bare der er tilstrækkelig med luftcirkulation.

Desuden skal der faktisk en del varme til at slå en harddisk ihjel. Der er rigtigt mange MTBF i de nye diske efterhånden, og hvis man nedsætter levetiden til det halve pga. varme, så når man sikkert stadig at skifte disken til en større før den går i stykker.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis