akut hjælp til mondeo

 Akut hjælp til mondeo.  Hvem kan hjælpe mig med et alvorligt problem.  Min mondeo 96 ryster kraftigt ved opbremsning.Ved bremsetjek da den var til syn bremsede den snorlige og de kunne ikke finde nogen fejl,så det skulle jeg ikke bekymre mig om.Det skal lige siges at inden problemet opstod fik jeg skiftet skiver,klodser+nav+stabilisator.Jeg har nu fået skiftet det hele igen og problemet er det samme.Man kan også tydeligt høre det når man ruller vinduet ned,det lyder lige somom at der var doppeltklæbende tape på dækket.Jeg fatter ikke at de til syn er ligeglade, da jeg synes at det er uforsvarligt at køre med.Det er jo ikke bare lidt rysten ,men meget kraftigt.Kan det stadigt være noget med skiverne eller er noget helt andet galt.De siger hos FORD at så kan det være en skævhed i bilen, men jeg har haft den i 8år og har aldrig ramt noget!Jeg tør snart ikke køre i den mere, da det føles som om at det hele er ved at skille ad.Hvis nogle kan hjælpe mig vil jeg blive meget glad,da jeg ikke får meget hjælp hos mekanikerne.Det skal lige siges at dækkene er blevet afballanceret..            På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

det kunne godt være din abs der driller

går rystelserne i bremse pedalen når du bremser alstså at pedalen vibrerer under foden     ??????

eksmek

Hvis ikke det er det som eksmek foreslår, så:

Har du aluhjul, hvor centreringsringen er kommet i klemme? Har prøvet dette og det var helt vildt forskrækkeligt, men det er tosset hele tiden under kørsel.

Hvis det kun er under opbremsning, kunne det tyde på at det er det gamle Mondeoproblem, nemlig svage originale skiver, der lynhurtigt slår sig.
Jeg havde noget lignende på en 1995, og her fandt jeg nogle heavy duty skiver ved Thansen, som klarede problemet. Jeg så for nogle uger siden at de solgte disse fine bremseskiver ud til spotpris.
Hvis ikke du kan få disse skiver hos Thansen længere, kan du få Brembo hos Mekonomen, som også er et super produkt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tusinde tak for at i gad at give mig et svar på mit problem. Jeg vil helt klart prøve at købe disse heavy duty skiver og krydse fingre for at det hjælper . Jeg har nemlig prøvet at skifte skiverne + klodser  2 gange og de holdt i 2 dage så begyndte det stille og roligt at komme igen.   tak til eksmek. + ktm. Et lille sidespørgsmål ,den er begyndt at hoste når man træder på speederen , specielt ved lave omdrejninger når man kører,kan det være benzinpumpen og kan den renses eller skal man købe en ny.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis