Mobiltlf. sletter SMS-beskeder

Min Nokia er begyndt at slette SMS-beskeder automatisk!

Jeg kan ikke finde ud af, hvilken model det er, men vedlægger et billede, så måske en eller anden kan genkende den og hjælpe mig med at få den indstillet rigtigt?

På en eller anden måde må jeg have kvajet mig og rodet i noget, jeg skulle have holdt fingrene fra.

Det er en model med mulighed for internetadgang, som i øvrigt er 100% værdiløst, 1,3 megapix kamera og bluetouth, hvis det hjælper. Den er nok 2-3 år gammel.

Med venlig hilsen
ktm

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja... Lidt afhængig af software version, så skal du sætte en "retention" date på dine beskeder, ellers forsvinder de... Vist nok efter 30 dage som default. Det samme med din opkalds log osv. Det er en feature der er kommer med i nyere modeller, fordi folk ofte fyldte hukommelsen op på de gamle telefoner.
Uhm... Lyder som en memory fragmenteringsfejl. Hvis du har et datakabel til dyret, så ville jeg prøve at software opdatere den. Det vil måske hjælpe på problemet.
Herudover, har du prøvet at slukke helt for telefonen (og pillet batteriet ud) og tænde igen efter nogle minutter ? Så plejer de fleste fejl at være væk.
Det hjalp sgu!!!!
Slukkede tlf, pillede batteriet ud som du foreslog, sendte en prøve SMS via mit mobile bredbånd og den blev der, som den skulle, og sandelig om ikke også de seneste, forsvundne kom også frem.
Jeg er målløs, men meget taknemmelig!!! :-)
Så lærte jeg lidt igen.
Tak.

Med venlig hilsen
ktm

 

Mægtigt!. Ligegyldigt, hvor jeg glor i den tlf. fremgår det ingen synlige steder, hvad der er for en sag.

Med venlig hilsen
ktm

 

Lille tip: Hvis man skriver *#0000# på Nokia-telefoner, dukker der oplysninger op om modelnavn, softwareversion mv.

Mvh. AllanE
Ja faeme så!!! Det gør den da også!! :-) Det anede jeg intet om.
Hvor kan man dog blive klog herinde! :-)
Tak for tippet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er et godt fif at slukke og fjerne batteriet en gang i mellem. En supporter fortalte mig at man, når den har ligget uden batteri i nogle minutter, lige skal trykke på tænd inden man sætter batteriet i igen.. Så skulle alt blive "læst ind" forfra, på samme måde som hvis man har sit biosbatteri ude af sin pc, for at resette den.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvordan fungerer det så med indstillinger? Bliver de også genindlæst?

Mvh

Mark Herskind

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis