Mobiltlf. sletter SMS-beskeder

ktm
ktm
8669 4540
Min Nokia er begyndt at slette SMS-beskeder automatisk!

Jeg kan ikke finde ud af, hvilken model det er, men vedlægger et billede, så måske en eller anden kan genkende den og hjælpe mig med at få den indstillet rigtigt?

På en eller anden måde må jeg have kvajet mig og rodet i noget, jeg skulle have holdt fingrene fra.

Det er en model med mulighed for internetadgang, som i øvrigt er 100% værdiløst, 1,3 megapix kamera og bluetouth, hvis det hjælper. Den er nok 2-3 år gammel.

[IMAGE:2713]

Med venlig hilsen
ktm

16 svar
 Følg tråden
Twist
Twist
1685 2860
Ja... Lidt afhængig af software version, så skal du sætte en "retention" date på dine beskeder, ellers forsvinder de... Vist nok efter 30 dage som default. Det samme med din opkalds log osv. Det er en feature der er kommer med i nyere modeller, fordi folk ofte fyldte hukommelsen op på de gamle telefoner.
Annonce
Annonce
ktm
ktm Trådstarter
8669 4540
Den sletter dem straks jeg bruger en tast. Jeg kan ikke kalde en besked frem, som jeg altid har kunnet.
Problemet kom efter jeg slettede en masse gamle beskeder

Med venlig hilsen
ktm

Twist
Twist
1685 2860
Uhm... Lyder som en memory fragmenteringsfejl. Hvis du har et datakabel til dyret, så ville jeg prøve at software opdatere den. Det vil måske hjælpe på problemet.
Herudover, har du prøvet at slukke helt for telefonen (og pillet batteriet ud) og tænde igen efter nogle minutter ? Så plejer de fleste fejl at være væk.
ktm
ktm Trådstarter
8669 4540
Det hjalp sgu!!!!
Slukkede tlf, pillede batteriet ud som du foreslog, sendte en prøve SMS via mit mobile bredbånd og den blev der, som den skulle, og sandelig om ikke også de seneste, forsvundne kom også frem.
Jeg er målløs, men meget taknemmelig!!! :-)
Så lærte jeg lidt igen.
Tak.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Kan lige tilføje, at din telefon er en nokia 6230i..

http://www.nokia.dk/phones/6230i

Mvh

Mark Herskind

ktm
ktm Trådstarter
8669 4540
Mægtigt!. Ligegyldigt, hvor jeg glor i den tlf. fremgår det ingen synlige steder, hvad der er for en sag.

Med venlig hilsen
ktm

AllanE
AllanE
1491 2640
Lille tip: Hvis man skriver *#0000# på Nokia-telefoner, dukker der oplysninger op om modelnavn, softwareversion mv.

Mvh. AllanE
Annonce
ktm
ktm Trådstarter
8669 4540
Ja faeme så!!! Det gør den da også!! :-) Det anede jeg intet om.
Hvor kan man dog blive klog herinde! :-)
Tak for tippet!

Med venlig hilsen
ktm

Ja det er et godt fif at slukke og fjerne batteriet en gang i mellem. En supporter fortalte mig at man, når den har ligget uden batteri i nogle minutter, lige skal trykke på tænd inden man sætter batteriet i igen.. Så skulle alt blive "læst ind" forfra, på samme måde som hvis man har sit biosbatteri ude af sin pc, for at resette den.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvordan fungerer det så med indstillinger? Bliver de også genindlæst?

Mvh

Mark Herskind

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Kopi på kopi
    Lav-Computer (3 svar)
  2. RAW billeder
    Lyd & Billede (8 svar)
  3. DANSAND FUGESAND OG SANDKASSESAND
    Links til have (2 svar)
  4. nokia 5800 konverter
    Lav-Computer (9 svar)
  5. soundbar
    Lyd & Billede (2 svar)
  6. flere filer om til én kan man det?
    Lav-Computer (2 svar)
  7. Garmin nuvi 660
    Lav-Computer (1 svar)
  8. Billig vindspærre
    Lav-Hus (2 svar)
  9. Tørretumbler melder "tøjet er tørt"
    Lav-Hus (2 svar)
  10. puch monza kobling 2gear
    Lav-Motorcykel (2 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også