Mobiltlf. sletter SMS-beskeder

ktm
ktm
8669 4540
Min Nokia er begyndt at slette SMS-beskeder automatisk!

Jeg kan ikke finde ud af, hvilken model det er, men vedlægger et billede, så måske en eller anden kan genkende den og hjælpe mig med at få den indstillet rigtigt?

På en eller anden måde må jeg have kvajet mig og rodet i noget, jeg skulle have holdt fingrene fra.

Det er en model med mulighed for internetadgang, som i øvrigt er 100% værdiløst, 1,3 megapix kamera og bluetouth, hvis det hjælper. Den er nok 2-3 år gammel.

[IMAGE:2713]

Med venlig hilsen
ktm

Min Nokia er begyndt at slette SMS-beskeder... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Nej... de bliver ved med at være de samme.. Det er kun selve softwaren der genindlæses.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Annonce
ktm
ktm Trådstarter
8669 4540
Jeg er målløs! Med måske flere hundrede aktive brugere her på sitet, må vi vel tilsammen være alvidende?? eller meget tæt på!

Nu tilhører brugerne her på sitet vel nok også de lidt mere aktive dele af befolkningen, som ikke bare lige lader sig nøje med den første, den bedste godtkøbsforklaring, men i stedet for ønsker at sætte sig lidt mere ind i baggrunden for, hvorfor fa'en ting virker og reagerer som de gør.

Tænk hvis jeg skulle have været igennem en eller anden form for hjernedød, såkaldt "kundeservice" hos Tdc eller anden tlf. sælger for at få løst dette problem. Jeg havde formodentlig i stedet for taget en 3kg mukkert og totalknust telefonen.

OK, jeg har et mobilt bredbånd hos 3g. De har en kundeservice, som gør mine almindelige opfattelser af "kundeservece" til skamme. Det virker.

Med venlig hilsen
ktm

Bri_Jac
Bri_Jac
226 4180
Pladder- behøver ikke trykket på tændt knappen når din tlf er uden batteri. Årsagen til at du skal vente inden du sætter batteriet i din tlf igen, er at der er nogle kondensatorer der skal aflades, så du er sikker på at spændingen på memorien bliver sat til ca. 0V og derved 'slettets.

Når du tænder din tlf igen efter at have batteriet ude, genindlæser din tlf SW igen.

Typisk er der er et backup batteri monteret på selve tlf printet, der sørger for at uret går korrekt selvom du har taget batteriet ud.

ktm
ktm Trådstarter
8669 4540
Mit batteri på printet virkede så åbenbart ikke og jeg måtte genindtaste tid og dato, men det var da en overkommelig indsats for at få problemet løst! :)
Nu er telefonen også ved at være 3 år gammel og er vel ved at være lidt håbløs, især sammenlignet med hvad selv små børn betjener sig af! :)

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Årsagen til at du skal vente inden du sætter batteriet i din tlf igen, er at der er nogle kondensatorer der skal aflades, så du er sikker på at spændingen på memorien bliver sat til ca. 0V og derved 'slettets.

Og hvis du lige ikke venter længe nok når den ikke 0 volt... og sletter så ikke din hukommelse... ellers er jeg blevet fyldt at løgn af en tekniker på sony ericsson. Kan godt være at det for den tålmodige virker lidt som livrem og seler.
I dag med den meget lange levetid på batterier (dog ikke de nye iphone og wanna-bee iphones) er det ikke nødvendigt, men førhen kunne man købe telefoner hvor man ligefrem kunne skifte batteri uden at slukke telefonen og uden den gik ud.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Lopus
Lopus
915 7000
Et andet lille bitte tip , hvis du vil sende en test sms, behøver du ikke på nettet, du kan sagtens smsé til dig selv :-) :-p

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Kopi på kopi
    Lav-Computer (3 svar)
  2. RAW billeder
    Lyd & Billede (8 svar)
  3. DANSAND FUGESAND OG SANDKASSESAND
    Links til have (2 svar)
  4. nokia 5800 konverter
    Lav-Computer (9 svar)
  5. soundbar
    Lyd & Billede (2 svar)
  6. flere filer om til én kan man det?
    Lav-Computer (2 svar)
  7. Garmin nuvi 660
    Lav-Computer (1 svar)
  8. Billig vindspærre
    Lav-Hus (2 svar)
  9. Tørretumbler melder "tøjet er tørt"
    Lav-Hus (2 svar)
  10. puch monza kobling 2gear
    Lav-Motorcykel (2 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her