Styrhus

Mit vinterprojekt bliver at lave et lille styrhus til min båd ca 110gange 110 i grundplan,, hvis man vil lave det i glasfiber, skal der så først laves en form?? eller ... gode råd modtages med tak..
Hald
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal lave en form.  Man kan ikke så vidt jeg ved, bare bygge glasfiber op i ingenting.
West system som sælger epoxy og måtter afholder kurser hver efterår. Det her må være deres hjemmeside. Jeg har lige skrevet til dem om hvornår deres næste kursus afholdes fordi jeg kan ikke finde det på siden.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er der nogen der tilfældig ved om købe et lille styrhus halvfærdig eller helfærdig, evt et brugt noget i stil med styrhuset på billedet..

Hald

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
pas på det ikke bliver for tungt så mister du meget af sødygtigheden i båden og pas på det ikke bliver grimt så mister du værdien i båden, hvis du skal ha et stort styrehus tror jeg helt ærligt at det er bedre at sælge din båd og købe en nr større med det hus du gerne vil have det er sjældent godt at bygge om på en overbygning.mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Skal den være en ren arbejds båd?? Og har du planlagt at have den længe??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det vil ikke kunne betale sig for dig at lave en støbeform, blot for at støbe et enkelt styrehus. Byg huset op i noget 6 mm. østen krysfiner over et træskelet som du så beklæder med 2 lag 450 g. glasvævs måtte og Polyester og et enkelt lag på bagsiden så alt træværket er lukket af med glasfiber.
Men jeg syntes nu det er synd at ødelægge linierne i din Z 16 jolle. Så måske du hellere skulle sælge den og købe dig en rigtig arbejds båd med styre hus.

V.h.  Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja du har sikkert ret med hensyn til at ødelægge linierne på båden. overvejer stadig om det er en go ide..

Der var en der på et tidspunkt havde et link til en der ophugger både, der vil jeg lige undersøge om der skulle være noget intrs. Håber der er en der kan huske linket

 

MVH Hald

 

var det ikke i køb/salg/bortgives??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vis du vil have den lige så længe som mig kan vi se om vi kan finde et glasfiber styrhus sammen det kan sku ikke være umugligt jeg har en LM21jeg leder efter et rigtigt glasfiberstyrhus til. Jeg har tinkt mig at spørge alle i dk der laver fiskejoller om de ikke kan lave et styrhus til mig. da jeg ved de støbbber styrhuset seberrat fra resten af båden.

Min email er [email protected] Vis du skulle finde et før mig.

Vis jeg finder et og du sender mig din mail så sender jeg en besked til dig vis du sender din email til mig.


<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Hvis flere kunne gå sammen og enes om en fælles model, vil en glasfiberstøbning muligvis kunne overvejes. På Lars' billede ser det ud til at styrhuset består af tag, styrhus uden vindueshuller med sider og bagvæg i tre dele.
Underdelen op til listen laves individuelt af krydsfiner på træskelet med pålagt glasfiber, der står råt med maling. Herpå skrues/boltes styrehusets top. Kan du bruge dette til noget?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også