Det skal laves om!

Hej allesammen (:

Jeg er en fyr på 18 år, der er så heldig at have fået min mors gamle frisørsalon som værelse.
Oppefra er rummet formet som en rektangel og er på 30 m2. (Så der er ingen dummer kanter)
Det er dog opdelt i et badeværelse, entré og værelse og det er kun rummet jeg er intereseret i at få malet og skiftet gulv.
Værelset er 15 m2.

Jeg fik værelset for 5 år siden, og malingen er ved at være træls at se på, det samme er tæppet som er fuldstændigt ødelagt.
Derfor vil jeg gerne have ordnet begge ting!

Men jeg er kun 18 år, og har ikke mange millioner da jeg ikke har fuldført min uddannelse endnu og er studerende.
Mit ønske er at få malet værelset og få lagt et nyt gulv. Jeg vil meget gerne have laminatgulv, da gulvtæpper er for besværlige at holde rent.

Jeg har et budget der er på max 4000 kr. kan det lade sig gøre?

og jeg vil meget gerne have gode råd osv..

Mvh.

Nicolai Hartmann
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan p.t. købe lamitgulv til 38 kr pr. kvm hos Bilka, så hvis gulvet er så plant, at du kan lægge det direkte på det eksisterende gulv under tæppet kan det sagtens lade sig gøre inden for budgettet. Husk dog at lægge en isoleringsmåtte under. Hvis ikke gulvet er helt plant skal det rettes op. Hvis det er lidt kan det spartles. Hvis det er meget begynder det at knibe med dit budget. Hvor tykt lag du kan spartle afhænger af produktyperne, så det må du læse dig til.

Skal du til at spartle, så husk at få afrettet gulvet så det er i vatter i hele bredden. Til det får du brug for et længere vatterpas og en afretterskinne af en type. Det kan du leje og få råd om i det lokale byggemarked, der også kan hjælpe dig med spartel.
Hvis det er du vil spare lidt ekstra og der er plads til det under dørene kan du bruge eksisterende tæppe som dæmpningsunderlag kan godt lade sig gøre har gjort det et par gange med succes

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg siger mange tak (:
Jeg vil på det kraftigste fraråde at beholde tæppet under et laminatgulv, har set resultatet af det flere steder og det er ikke godt.

Det bliver noget juks, medmindre tæppet er med ekstremt kort lurv. Gulvet giver efter og hvis du køber det billige kliklaminat vil det ofte ende med tydelige revner mellem pladerne.

Køb hellere fibermåtter i jem og fix, det koster ikke ret meget til 15m2.

Mvh.
Troels - der godt ved det måske er for sent at svare nu.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også