Loftshøjde i badeværelse?

Hej

Jeg er ved at renovere badeværelse og skal til at lave et sænket loft. 
Mit spørgsmål lyder så: Er et badeværelset egentlig et beboelsesrum, set i forhold til bygningsreglementet?? Så gælder de samme regler så omkring en minimum loftshøjde på 2,3m?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg kan få skjult en gammel udluftning til faldstamme, samt være sikker på at have nok plads til spots i loftet, hvis jeg går ned til en loftshøjde på 2,25m.

På forhånd tak.

Mvh. Martin. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej badeværelset er ikke et beboelsesrum. De specifikke krav til loftshøjde i br08 omhandler kun beboelsesrum og køkken. Dermed er badeværelser ikke med.
Det er et hus fra 1930 og jeg har på førstesalen, hvor badeværelset ligger, en oprindelig loftshøjde på 2,40. Jeg har besluttet mig for at lave loftet i en højde på 2,30m minus gulvflise. Mest for at man ikke skal føle at loftet falder ned i hovedet på en, når man går ind i rummet.

Tak for svar, det var mest bare for nysgerrighedens skyld...
(3.3.1, stk. 5)

Jo større og dybere et rum er, jo højere fastsættes lofthøjden. I etageboligejendomme kan kravet opfyldes med en fri lofthøjde på mindst 2,5 m.

Hvis rummene har forskellig højde, kan lofthøjden opgøres som gennemsnitshøjden af boligens beboelsesrum og køkken. I fritliggende og sammenbyggede enfamiliehuse kan kravet opfyldes med en fri lofthøjde på mindst 2,3 m.

Hvis loftet ikke er vandret, måles højden som gennemsnitshøjden, og kun frie højder på 2,1 m og derover medregnes. I rum med skråvægge kan kravet opfyldes med en fri lofthøjde på mindst 2,3 m over mindst 3,5 m² af gulvarealet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis