Hjælp til Seitron gulvvarmestyring

Hej med jer.

Sidste år fik vi lavet gulvvarme i 90 m2 og det er herligt at det er ovre.

Men jeg har problemer med den trådløse styring af fordeleren. Jeg går frem efter manualen og den "parrer" den trådløse til selve styringen, men så stopper den igen.

Endvidere virker det meget mystisk at det ikke kan række!
Shunten og styringen sidder i et skab lige midt i de 4 kredse det skal styre, dog oplever jeg at, når skabet lukkes slukker den for styringen i bryggerset (altså går lyset ud i styringen).

Så jeg ville høre om der er andre herinde der har en Seitron gulvvarmestyring med evt. samme problemer - jeg kyler snart l..... af h...... til!!!!!

Jeg har opgivet at ringe efter vvs'eren endnu, da de ikke kunne sætte det rigtigt til fra start!

Håber at høre fra nogen, ellers flytter jeg snart til Sverige!

Det er denne styring: http://vvs-eksperten.dk/index/seitron-base-kreds-u-antenne-p5644 og
Disse termostater: http://vvs-eksperten.dk/index/seitron-rumtermostat-traadloes-p5641

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der egentlig nogen der ved om jeg må lukke helt for tilførslen af vand dertil? Når der slet ikke er nogen termostater der virker, så kører vandet jo ind med ca. 50 grader! Er det ikke dyrt at ha til at stå at banke for ingen nytte?
ja, der er en antenne på.

Jeg har med held haft to termostater til at virke, men de to der sidder tættest på antenne virker ikke!
Der må da være en fejl i din styring så. Så skal den jo bare ombyttes.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Umiddelbart tror jeg også der er en fejl. Det ser jo enormt simpelt ud at parre dem i manualen!

Men ville gerne høre om der var andre der havde problmer med det.
Annonce
Skrevet af micjensen den 07-08-2008 21:52
Er der egentlig nogen der ved om jeg må lukke helt for tilførslen af vand dertil? Når der slet ikke er nogen termostater der virker, så kører vandet jo ind med ca. 50 grader! Er det ikke dyrt at ha til at stå at banke for ingen nytte?

jeg ville uden tøven lukke for til og afgangen, hvad skal man med varme i gulvet her om sommeren ? (hvis man ser bort fra komfort varme) og hvis der er pumpe på så enten slukke den eller sikre mig at den kører laveste hastighed.

du siger at den banker ind med 50 grader, er der ikke en mekanisk termostat (i stil med en alm radiator termostat) ? hvor du sætter fremløb til kredsene.
det har min system ihvertfald,
jeg kører aldrig højere temp frem til gulvkredsen end 38grader når det er koldest andre kører lavere temperature alt efter gulv type

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jo der er en termostat, men den har jeg lukket på - stadig med 50 grader ind.
Det er heller ikke lige nu vi bruger det, men det varer da ikke længe før der skal åbnes lidt + vi har en lille på 3 mdr der leger på gulvet.

Så kunne de jo være rart at det virkede når det skulle:)

Jeg har igen idag forsøgt at parre de fire termostater, men kun den ene virker. De reagerer alle fire på nøjagtig samme måde, men kun den ene beholder´forbindelse. Dipswitch'ene er sat forskellig på dem alle, så det kan heller ikke være problemet.

Når jeg trykker "test" lyser alt som det skal på styreenheden, men efter endt test slukker de igen!
sidder der en pumpe i shunten ?
er rørene til gulv strengene varme ?

spørger fordi jeg selv faldt i den " fælde" jeg lukkede helt ned for termostat der bestemmer gulv temperatur og skruede ned for rum termostaterne. efter noget tid fik jeg kigget på det lille termometer der sidder til fremløb i shunten, det stod også ved de ca 50 grader, på trods af at der var lukket for alt, det viste sig at være pumpen der var VARM af at stå og piske i den sjat vand der nu engang er mellem pumpe og telestaterne.

har du prøvet at flytte rundt på dine termostater? jeg har ikke selv trådløst men har stød på at man skal flytte termostaterne rundt for at finde den bedste placering, både for rum temperatur og sende modtage forhold.

hvad sker der hvis du sætter en af de andre op med samme opsætning som den der virker (tag batteriet ud af den der virker) og se om den nye opsætning virker.

og sidst men ikke mindst har du prøvet at skifte batterier?


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Igår aftes satte jeg en hånd på pumpen ved shunten, og ja - den er meget varm!

Jeg har prøvet at skifte batterier, uden held. Jeg tror jeg vil prøve som du siger i morgen med at bytte den der virker med en jeg ikke kan få til det.

Lige pt hart jeg alle termostaterne til at ligge løs sådan ca. hvor de skal være, men har også haft dem placeret helt tæt på antennen/styreenheden.

Men jeg vil prøve med at bytte rundt først.


Tak for svar iøvrigt :)

Jeg har en magen til, denne kører upåklageligt. Jeg tror nu det er din modtager den er gal med.

Nu er det jo ikke så svært at lave opstillingen nede i butikken, så tag den dog med der ned incl antenne. Dioderne viser jo aktiviteten.

Antennen sidder uden for dit skab ikke. Hvis skabet er af metal så kan den drilles.

Mener den sender på 866 MHz, her skal ikke så meget til for at fjerne signalet.

Har du andet trådløst udstyr i det frekvensområde der kunne drille dig ?.

I øvrigt, sikken noget uprofessionelt lort med lågene på senderne. At man ikke har lavet en batteriklap.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis