Motor plæneklipper ryger ved start og dør

Hej med jer.

Jeg skulle starte min plæneklipper men den spyer olie ud, ryger og går så i stå. Jeg har en formodning om at vores knægt har fyldt for meget olie på.
Har i nogen forslag til hvad jeg kan gøre ?

Med venlig hilsen

Peter
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tøm den for olie, og fyld så den rette mængde på så virker den igen.
Og med hensyn til Knægten giv ham et rap over fingrene med en hassel kæp så har han lært det
hvoffor ikke med spanskrør på hånden.!
Netop du Hans skulle klappes over nallerne med en Lygtepæl.
På de fleste rotorklippere sidder et ånderør, fra ventildækslet til indsugningen. hvis du vender maskinen om på den forkerte side, bliver olien presset gennem ånderøret og ind i indsugningen. Efterfølgendende vil motoren ryge og ose fælt.
Den kan endda fylde luftfilteret med olie også
Annonce

det er rigtigt at i skal tappe olien af og hælde nyt olie på, jeg gætter på at han har hælt benzin på det forkerte sted.

men inden i starter skal du lige afmontere luftfilteret og tjekke at det ikke er fuld af olie, når du starter den vel den nok ryge et par minutter men det betyder ingen ting da det bare er olie der er løbet ind på stemplet der skal brændes af.

Bje 

venlig hilsen BJE
Hvordan tapper jeg olien af en plæneklipper? Vender jeg den bare på hovedet?

Claus Hanke

nej der sidder nogle gange en prop i bunden, ellers skal du købe en stor sprøjte - de fås i haveafdelingen i byggemarkeder til ca 50 kr eller 150 inkl 3 liter olie

/cs

B&S anbefaler man lægger motoren på siden så det løber ud af påfyldningshullet, på de modeller der ikke er forsynet med bundprop.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
jeg har en oliesuger af denne type med pumpe.!
af denne model med kugle tank til 6ltr.olie
den er effektiv 0.6 ltr. olie i en ruf.! efter 3til5 pumpe slag.!
mens olie er varm. (plæneklippermotor er gemmenvarm)
den koster mellem 350 til 500 kr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis