Frekvensomformer - kan man det????

Hej
Har en frekvensomformer jeg godt kunne tænke mig at bruge på en 220 V ventilator på mit værksted.
Problemet...
Frekvensomformeren får 220V ind men giver 3gange 230 V. ud. Altså trefaset ud. Kan man tage en fase ud, og så bare lade de andre to være ubenyttet????

Den variable fase skal selvfølgelig tages fra udgangen på omformeren 0'en kunne jo bare sløjfes udenom. 

På forhånd tak.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det vil jeg ikke mene at du kan men er dog ikke sikker da jeg ikke har prøvet at gøre det før. Men du kan jo bare bygge din ventilator om til 3 x 220v i stedet for så er det problem jo løst

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej Fiahgt.
Takker mange gange. Regnede heller ikke selv med det - men på den anden side, kan jeg heller ikke forstå hvorfor ikke.
Lave en 220V om til 3x220V . Kan man det??? Hvis det er til at forklare, vil jeg da meget gerne vide det.
Det vil jo gøre det hele lidt lettere.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Kommer lidt an på hvad det er for en motor. De fleste af de motor der kører på 1x220v er jo i forvejen beregnet til at køre 3x220v. Man sætter simpelthen bare en kondensator på dem og så har man sparet lidt ting væk der. Men kan du ikke tage et par billeder af den så skal jeg lige prøve guide dig igennem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis